Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Therese&Knut

Lipizzaner

Recommended Posts

Før eller siden blir en slik min. Jeg har vært forelsket i lipizzaneren helt siden jeg som litten jentutt satt på min første- og den hittil eneste renrasede lippe. Og den vakreste rasen av de alle trenger en tråd!

Del bilder, erfaringer med rasen, linker, info om rasen, ooooosv!

post-228-0-13063300-1352975996_thumb.jpg

Vi hadde en fin en på stallen for noen år siden. Het Neapolitano Taharkas, sønn av Neapolitano Taharka og Maestoso Bakka, eller noe i den duren :)

Handsome_by_embliss.jpg

Synd med bæsjeflekken på nakken.. :P

changement_by_embliss.jpg

wise_by_embliss.jpg

Åh, jeg elsker lippizzanere! Red lippizzanerhoppa til ei venninne masse før. Herlig hest. Dessverre død nå. :( Skal se om jeg finner bilder. Har bare papirbilder da, men kan ta bilder av dem om jeg finner dem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei! Taharkas står sammen med mine hester nå :)

Så fon han var/er :) er dette lenge siden?

Hei! Taharkas står sammen med mine hester nå :)

Så fon han var/er :) er dette lenge siden?

Så koselig! :) fortsatt Karianne som har ham? Bildene er tatt mellom 05r og 09 ca :)

Sendt fra min samsung galaxy s2

Så koselig! :) fortsatt Karianne som har ham? Bildene er tatt mellom 05r og 09 ca :)

Jeg vet ikke hvem som eier han, det er venninna mi som har han på for, han kom hit i sommer. Fin gutt! :)

Guest Birka

Åå, husker min første yndlingshest var lipizzaner! Var den første hesten jeg red, og red henne veldig mye i starten, når jeg gikk på ridekurs. Veldig fine hester, men jeg har ikke hatt noe med "en sånn en" å gjøre etter denne. Dårlig med bilder, men her er ett :)

Czarina2.jpg

Kult!

Hvordan var han å ri og hvordan var han i daglig håndtering?

Har selv ikke ridd han enda, men har veldig lyst å prøve :)

Kult!

Hvordan var han å ri og hvordan var han i daglig håndtering?

Har selv ikke ridd han enda, men har veldig lyst å prøve :)

Veldig snill og grei med det meste, men den siste tiden han stod her hoppet han ALT av gjerder. Hadde også litt klaus på henger. Fantastisk å ri på! Følsom og fin og ga en veldig god ridefølelse. Hun som hadde ham her red ham vel i middels et år, mener jeg :) Så gikk jo relativt godt :)

Finner stadig bilder av ham! (han var min nr 2 fotomodell i noen år, altså nest etter Embla ;))

222842_5842526292_4551_n.jpg

"Litt" sommertjukkas.

26488_419460791292_2952581_n.jpg

delt 1.plass i LA i 2009 (eieren red to hester og fikk samme prosent med begge :P)

6334_144782041292_4383164_n.jpg

2021_115751501292_1670593_n.jpg

4684_114570626292_311398_n.jpg

4684_114570096292_3656528_n.jpg

4684_114569856292_1274908_n.jpg

Glad i å vise seg fram :)

2966_96584746292_1437768_n.jpg

Jeg har ei lipizzaner hoppe :) Vet ikke nok om rasen da hun er den eneste jeg har møtt i mitt liv men er voldsomt fascinert av rasen selv :) Min er 1.5 år bare og er en skikkelig herlig liten dame med et fantastisk lynne :) Er vel en til her inne med lipizzaner, den er skikkelig nydelig så håper hun kommer inn og poster litt bilder (Ayla heter den vel hvis jeg ikke tar helt feil?)

Min sin:

181173_10151136989486352_887155847_n.jpg

Nydelig kar den der du har lagt ut bilder av Andrea! :)

Her i gården har vi seks lipizzanere, fire hopper og to hingster. Fire av dem permanent svarte :). Spennende rase med mange kvaliteter.

Jeg er medlem på LIF sine sider på Facebook hvor lipizzanereiere og entusiaster over hele verden deler sine bilder. Det er spesielt en hest der jeg har falt veldig for ;

Neapolitano Szentes, eid av Michaela Vogel fra Østerrike.

Nydelig hest! Her i aksjon under en working equitation konkurranse!

Ikke mine bilder, men siden det ikke er så mange lipizzanere i sporten i Norge, håper jeg det er greit at jeg viser noen fra weben:-D

post-856-0-54028800-1429557305_thumb.jpg

• Create New...