Jump to content
julnil

Fjordhesten

Recommended Posts

Ja sitter og følger med på Equipe jeg også! Ikke helt det samme som å være der, men bedre enn ingenting. :)

Mye bra prosenter virker det som. Gleder meg til LA kommer i gang.

1 minutt siden, KatrineH skrev:

Ja sitter og følger med på Equipe jeg også! Ikke helt det samme som å være der, men bedre enn ingenting. :)

Mye bra prosenter virker det som. Gleder meg til LA kommer i gang.

Veldig gøy når dommerne bruker skalaen litt og det blir litt prosenter å snakke om. Jeg skal i alle fall over og se finale/trøstefinale med de som starter LA/MC i morgen. :) 

• Liker 1

Fantastisk rått med tospannet i løypa! Bare skikkelig synd dei blei eliminert pga feilkjøring i siste hinder! 

• Liker 2

Nå er det over, og jeg er egentlig fornøyd med uka. Maratonen gikk desidert best for oss, deretter presisjonen. Asko gikk feilfritt i presisjon, men jeg gjorde en feil med Veslemøy og fikk et riv. Dressurkjøringen gikk i dass med begge to, de ble veldig stressa av å bli alene på hovedbanen, og begge reagerte med å ignorere meg 😛 Jaja.. 

Jeg gjorde en generaltabbe i sprangen i dag og vi stoppet oss ut på hinder 4, som hadde en, for oss, vanskelig sving som jeg bare ikke greide å ri. Synd, men han var fin fram til det:p 

Neste år håper vi å komme sterkere tilbake med mer erfaring og bedre tid til å trene hest. 

• Liker 6

Venninna mi har kjøpt nok en fjording, en kåret 3 års hingst hvor plana er Eid neste år. Spennende. 

• Liker 2

Gleder meg, groomen er booket og nå venter vi bare på datoer:)

• Liker 2

Noen ganger så er det sånne småting som gjør at man må selge, og da er det ekstra vondt å selge. Jeg hadde det sånn med salget av Illusjon, er glad han flyttet så langt unna at jeg slapp å se ham så ofte... Det er enda fælt å tenke på at jeg måtte selge ham. Har fått en god erstatter som passer godt i denne fasen av livet da, han er suveren, men jeg skulle gjerne hatt Illusjon også.. 

Håper du finner en fin eier til ham Mona, og jeg synes annonsen er fin :)

• Liker 1

10 timer siden, Mona skrev:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131037566&myad=131037566

Synes det er så vanskelig å lage en god annonse, men sånn ble den nå. Det er synd han ikke har flere gir i vogna altså, for han er så perfekt i størrelse og lynne ellers :( 

Håper ny eier og ny rett hest dukker opp!

Synes annonsen var bra!

• Liker 2

Tungt valg, men smart valg. Det er viktig å innse at en selv og hesten ikke alltid vil det samme.

Kjenner andre som har gjort det samme, og trives mye bedre med ny hest som ønsker å gi alt i kjøringen. Og gamle hesten trives bedre med et liv i roligere omgivelser.

På 9.10.2018 at 11.15, Mona skrev:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131037566&myad=131037566

Synes det er så vanskelig å lage en god annonse, men sånn ble den nå. Det er synd han ikke har flere gir i vogna altså, for han er så perfekt i størrelse og lynne ellers :( 

Jeg liker ikke gule, aldri gjort. Men han her er jeg forelsket i. Han hadde passet supert inn i familien her. Fin annonse! 

• Liker 1

Jeg vurderer å ta til meg en fjordhest for å muligens selge videre.  Men hvordan er markedet for tiden? Er det  noen her som kunne hjelpt meg med å anslå en ca. verdi på hesten kanskje?

37 minutter siden, Nina&Ida skrev:

Jeg vurderer å ta til meg en fjordhest for å muligens selge videre.  Men hvordan er markedet for tiden? Er det  noen her som kunne hjelpt meg med å anslå en ca. verdi på hesten kanskje?

Det kommer jo an på hesten ang verdi. Men føler fjordhest er i vinden og at markedet er sånn tålig. Men igjen, alt kommer an på individet og dets kvaliteter og potensial. 

• Liker 1

Det er ei 14 år gammel lys brunblakk hoppe e. Brage ue. Gråtussa. Ikke innkjørt. Vil tro hun er mest brukt som turhest. Snill og grei visstnok. Ikke ridd på 2 år og er feit... Men vil tro hun evt. kan avle grå føll iom at mor er grå og far har gitt grå avkom? 

1 time siden, Nina&Ida skrev:

Det er ei 14 år gammel lys brunblakk hoppe e. Brage ue. Gråtussa. Ikke innkjørt. Vil tro hun er mest brukt som turhest. Snill og grei visstnok. Ikke ridd på 2 år og er feit... Men vil tro hun evt. kan avle grå føll iom at mor er grå og far har gitt grå avkom? 

Da er hun ikke stilt/premiert, og hvis man tenker avl er det ingen som kjøper feit hest for å bedekke... Skal du trene den? Ville prioritert å få den kjørt inn og stilt ut hvis man skal få noe for den, særlig hvis den ikke er brukt på et par år. Da tror jeg neppe en får maks 20 000 for en sånn hest, og da tenker jeg at kjøper må like stammen... Ikke meningen å være negativ, men nå svarte jeg sånn som jeg tenker selv hvis jeg skulle kjøpt nå. 

• Liker 1

Ærlige tilbakemeldinger setter jeg pris på 😊 Har ikke tenkt til å bruke altfor mye tid og penger på den for å være ærlig. Den skal isåfall få tannstell, vaksine og evt. sko. Eier vil bare kvitte seg med den, men jeg synes ikke det er ok å bare gi den vekk til hvem som helst heller. Har ikke noe ønske om å tjene penger på den, men må ihvertfall få igjen det den vil koste meg tenker jeg.  Men om det ikke er noe marked for den type "prosjekt" hest så er det bedre at hun blir slakta kanskje..

Er det noe som er garantert - så er det at vi "glade amatører" ikke tjener penger på hest .

Å få en feit, utrent hest i form er ikke gjort  på null komma svisj, dersom han skal ta hensyn til hestens psyke og fysikk.

• Liker 2