Jump to content
julnil

Fjordhesten

Recommended Posts

3 timer siden, MBK skrev:

For en lugg på Ivanna :hjerteøyne:

Ikkje sant Mari Beate, fekk den lange luggen og myrke farga som eg vilde ha.  Må si eg er spent på Hildmann/Ivanna mix👍

IMG_5602.JPG

• Liker 1

Poste et bilde av min minste gule også kanskje. Er vel en stund siden dere har sett bilde av han nå? :engel:

Til helgen skal vi på Fokus Unghest-kurs. Mest for miljøtreningens skyld, men blir nok litt oppstart av tømmekjøring også :)

2016_10_05 (1).jpg

• Liker 5

Et bilde til fra meg :rødmer:

Kom på at jeg jo tok dette bildet her for litt siden, da vi var på ridekurs.

Synes ikke denne heller har blitt så dum jeg altså. I hvert fall når hun gidder å løfte litt på hodet og se våken ut :)

Også liker jeg henne faktisk med kortkort man...

Lilje.jpg

• Liker 3

http://fjordhest.net/blogg/2016/10/16/fjordhesten-sensasjonelt-til-topps-mot-sprangeliten/

Fantastisk reklame på Oslo Horse Show i går!  :D

Var flere som streamet og la ut videoer, så jeg satt rimelig limt fast foran data-skjermen. 

Helt herlig, dette er noe annet enn det som har vært vist tidligere. 

• Liker 3

Veldig mye bedre reklame for fjordhesten i år enn den forrvirrede kvadriljen i fjor. De utenlandske rytterne virket oppriktig overrasket over hvor flinke ponniene var. Kjempemoro å se!

• Liker 1

Syns også det var moro at de hadde valgt gode fjordinger. Skulle gjerne sett det live, var de rytterne som var på toppen da jeg syntes sprang var meningen med livet 😅 sist jeg var på sprangkonk som tilskuer, tenkte jeg "hvem ER han gamle mannen der?", en nordmann, så var det en som var født samme år som meg 😭 red ponnisprang da jeg gjorde. 

Edited by Issa

Mest fantastiske klassen jeg noen gang har sett.

Veldig moro å se det genuint hesteintresserte i topprytterne. De klappet og strøk på disse fjordingene i ett smell og fikk de virkelig med på laget.

Nå er ikke jeg dyretolk, men at dette var folk de likte å ha på ryggen er jeg villig til å sette kroner på.

Selv den som tester rytteren i første runde å prøvde på sånn stopp før hinderet. :)

Rytteren var tydelig på "vi skal hoppe"  med beina, og etter det gønna ponnien på gitt.

Moro å se konkurransemennesker børste støvet av gammel kompetanse og bli veldig ivrige. 

Edited by Siv

6 minutter siden, Nina&Ida skrev:

Jeg er på utkikk etter min første fjordhest og trenger noen tips :)

Jeg har kikket litt på denne annonsen https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=83716206

Er dette en oppdretter det er trygt å kjøpe hest av? Hva er "normal" pris på en toåring? 

Absolutt trygg:) Normal pris er 15-50000 :P vil tro den der ligger rundt 30-40 slik jeg kjenner det han pleier å selge:)

• Liker 1

Ring og snakk med han da, finn ut prisen. Hobbyhest blir den uansett, fjordinger er hobbyhester. :)

Gratulerer med fin gul! :D

• Liker 1

1 minutt siden, Nina&Ida skrev:

Takk! Hun er bare så søt og fornuftig :D Hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle kjøpe hest usett 😇

Du må følge opp med masse bilder og oppdateringer underveis. :)

2 timer siden, Sivoya skrev:

Gratulerer! 😃 Er dette den du la ut annonsen på? 

Takk takk! Ja det er den samme :D Magefølelsen min hadde rett, hesten er fantastisk snill, vakker og veloppdratt :)

• Liker 3

Ingen som skal sette fjordingen sin ut på fôr vel??

"Voksen rytter søker helfòrhest, kjøp på sikt kan være aktuelt.

Kjønn er ikke viktig men må være innridd. Over 145 i mkh. Er et pluss viss den er innkjørt.
Må kunne være ålreit fra bakken og i salen, laste/klippe/vet/smed.
Er ikke så viktig hva den kan så lenge den har arbeidsvilje og litt fremdrift 😊

Kan tilby godt hjem med god oppfølging.
Har stallplass på stall med ordnede forhold og gode rutiner. Store fine paddocker, mye utetid og hestekompiser. 
Gode treningsmuligheter med ridebane og fine turstier på stallen. Ridehall en kort kjøretur unna. Disponerer selv henger og bil.
Rir jevnlig for gode trenere.

Har hatt hest selv i mange år men er nå på leting etter at jeg måtte si farvel til min gamle ridehest.
Hovedinteressen er dressur men synes det er gøy med sprang/felt for avveksling 😊

Holder til i Telemark.

Send PM for en uforpliktende prat!! 🖒😊"

4 minutter siden, Marthe skrev:

Ingen som skal sette fjordingen sin ut på fôr vel??

"Voksen rytter søker helfòrhest, kjøp på sikt kan være aktuelt.

Kjønn er ikke viktig men må være innridd. Over 145 i mkh. Er et pluss viss den er innkjørt.
Må kunne være ålreit fra bakken og i salen, laste/klippe/vet/smed.
Er ikke så viktig hva den kan så lenge den har arbeidsvilje og litt fremdrift 😊

Kan tilby godt hjem med god oppfølging.
Har stallplass på stall med ordnede forhold og gode rutiner. Store fine paddocker, mye utetid og hestekompiser. 
Gode treningsmuligheter med ridebane og fine turstier på stallen. Ridehall en kort kjøretur unna. Disponerer selv henger og bil.
Rir jevnlig for gode trenere.

Har hatt hest selv i mange år men er nå på leting etter at jeg måtte si farvel til min gamle ridehest.
Hovedinteressen er dressur men synes det er gøy med sprang/felt for avveksling 😊

Holder til i Telemark.

Send PM for en uforpliktende prat!! 🖒😊"

La nettopp ut en annonse her nå, på vegne av en venninne. Les den og se om det kan være aktuelt? :) 

• Liker 1