Gå til innhold
Nienna

Skap/salrom! Vil se BILDER :)

Recommended Posts

Gleder meg såå til det blir ferdig salrom i stallen. Pr nå har vi bare en låsbar conteiner pga utbygging av stallens fasiliteter. Blir deilig å ikke måtte ha mesteparten av utstyret hjemme :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til travselene har jeg et rør festet mellom to vegger, hvor jeg har hengt opp s-kroker. Maratonsela henger på en stor redskapskrok. Når jeg er avgårde på kurs etc bruker jeg en salhenger (rørtypen) til å henge opp maratonsela.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva slags knagger/oppheng bruker dere som har seler?

Salhengere av rørtype, både til arbeidsseler og maratonsele.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bilde, men vi fiksa en ganske smart løsning på dekkentørkerommet på gamlestallen. Kroker fra biltema i litt høyde, og utfellbar salhenger(type rør) litt lenger nede. Hang da dekken i kroken med frontspenner, og salhengeren ut for å "få luft" rundt dekken. Tørkerommet var egentlig provisorisk med noen dårlige hengere og masse rot, så det ble en enorm forbedring med en fast plass til hver hest hvor dekkenet hang ordentlig. Hadde forøvrig også sånne dekkenstenger til boksdører på ene veggen, for å henge belegg etc på. Veggplassen der var jo også noget begrenset  ifht å få plass til 20 dekken, men når hengerne kom ut i rommet funket det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått fikset litt i hyllene mine [emoji16] Jeg måtte gjøre det veldig provisorisk og midlertidig uten gode løsninger da jeg flyttet inn, men i dag kjøpte jeg litt flere plastkasser og teip.

c49934711b05da38bd009c17d3b5d9a4.jpg

1bdcda3b148f4ac70b41efda844b242e.jpg

c070a8cf5b1ca925b1ab303163c15007.jpg

Jeg har fire hyller som går fra gulv til tak, og det er ikke mye plass til overs kan man si [emoji85] Men det må gjøres musesikkert! Øverste hylle er litt sånn vissvass jeg ikke bruker pdd. Vinterklær til meg, det aller tykkeste dekkenet, bøtter, transportbeskyttere og fluedekken etc. Resten er mer strategisk plassert [emoji4]

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dytter denne opp igjen jeg 😛 

Flytter hesten hjem, og må ha noen smarte løsninger til kroken min. Har ikke eget utstyrsrom dessverre, men får en egen krok hvor jeg skal oppbevare høy, flis, kraftfôr og utstyr. Den er kanskje 6 meter lang og 5 meter brei så relativt god størelse til en hest. 

Jeg vil ha hyller til å stable dekken i. De skal ligge i poser jeg har fra ikea og skriver innhold i. På siden vil jeg ha esker til bandasjer, leietau/grimer, linimenter, børster etc..

poenget var; jeg trenger inspirasjon til hvordan andre har gjort det som har «kroker» og ikke hele utstyrsrom 😅 Har ikke ingen saler eller seler som trenger plass da, og hodelag henger i hodelagsposer. 

Endret av Anananas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Anananas skrev:

Dytter denne opp igjen jeg 😛 

Flytter hesten hjem, og må ha noen smarte løsninger til kroken min. Har ikke eget utstyrsrom dessverre, men får en egen krok hvor jeg skal oppbevare høy, flis, kraftfôr og utstyr. Den er kanskje 6 meter lang og 5 meter brei så relativt god størelse til en hest. 

Jeg vil ha hyller til å stable dekken i. De skal ligge i poser jeg har fra ikea og skriver innhold i. På siden vil jeg ha esker til bandasjer, leietau/grimer, linimenter, børster etc..

poenget var; jeg trenger inspirasjon til hvordan andre har gjort det som har «kroker» og ikke hele utstyrsrom 😅 Har ikke ingen saler eller seler som trenger plass da, og hodelag henger i hodelagsposer. 

Utstyrsrommet mitt er jo ikke-eksisterende, siden uthuset jo brukes til lagring av grovfôr. Jeg har altså hatt ting spredd rundt overalt, bortsett fra den perioden det er tomt for grovfôr inne. 

Himla frustrerende å gå på let etter dekken og annet utstyr, så ifjor kjøpte jeg to slike på tilbud.

Den ene inneholder kun dekken. Alle ligger i Skubb-bokser. Og hele boksen er vanntett og musetett. 

Den andre har ting som hodelag, beinbelegg og annet småtteri, og jeg har dytta inn et par 2"2 som "stenger". Går fint an å henge sal osv på den. 

Siden jeg ikke har mulighet til å oppbevare inne, står de ute sånn halvveis under tak. Med så mye snø som vi har nå får jeg bare opp lokket og ikke dørene, men det er helt greit. 

Går fint an å lage hyller og sette inn i dem også, om man vil ha det. 

Jeg angrer i allefall ikke på at jeg kjøpte mine 😊

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skap, pittelite trangt skap. Heldigvis full høyde da men fortsatt trangt. 

Nederst har jeg pussekasse, rideskoa mine, sprangplate. Så henger salene å over der er det hyller. 

Har plastbokser i hyllen over salene, m ullteppe og hjelmen min oppå der igjen. 

Øverste hylle har 3 ullaredposer med shabracker, bandasjer og beinbelegg. 

Et hodelag og div på hver side i skapet og to hodelag, grimer, tøyler, bitt etc på innsiden av skapdøren. Utside av skapdør har dekkenstige med skrittedekken, noen shabracker, belegg, kopper, gjorder, mer dekken... 

GUD gi meg en krok/et hjørne!!! 

Endret av Nienna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen krok å vise til her, men sånn ser det ut nå der jeg lagrer utstyr: 

2FA3F90F-0EAF-431F-BEDC-523B05860F2A.png.12b2b2b3089b4d196010672c9c146e01.png

har jo tre hester, så tre slike hyller. Har saler på egne hengere på veggen en annen plass, og striglesaker ol i hyller i stallen. 

Belegg og sånt som er i bruk (og må tørke) henger også på eget stativ i stallen. Også er endel utstyr som ikke er i bruk, pakka i kasser i den tredje hylla, til hesten som ikke er i bruk. 

Legge til at ridesko/-støvler er i et eget oppvarmet rom sammen med alle klærne/skiftetøyet. 

Endret av CruVal
Legge til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå