Gå til innhold
Nienna

Skap/salrom! Vil se BILDER :)

Recommended Posts

Legg ut bilder av skapene deres folkens, eller salrommet om du har det.

Er så gøy å se og jeg trenger inspirasjon til å innrede skapet mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har vi ingen skapplass eller salrom, stallen har bare 4 bokser og er stor og oversiktlig. Så foran boksene på andre siden av stallgangen har vi en vegg med salene og hjelmene på. Rett ved har vi også to store hyller med plass til alle sine dekken. Og boksene er bygget sånn at bak boksene er det en gang med plass til oppbevaring, her er alt resterende utstyr ;) Veldig greit syns jeg, har aldri likt å bo i et skap med alle tingene mine :lol:

482094_10151892125580463_1557524801_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2905220.jpg

Byttet skap noen mnd etter at dette bildet ble tatt, så er ikke helt likt i skapet jeg har nå. Men skapet er av samme typen, så kan heller forklare hvordan det ser ut :)

Hodelagene er ryddet opp i og henger på to hodelagshengere på døra, hvor det også er en liten trådkurv med kopper, klokker og håndklær.

Kassen nederst er der fortsatt, med tømmekjøringsutstyr og andre småting. Oppå kassen står muckbootsene mine, det andre er ryddet bort. Salen og hylla med shabrakene henger lavere, og hylla går også helt ut til døra. I shabrak-hylla står boksene fra øverste hylle stablet, og med diverse pleiemidler(flasker og bokser) ved siden av. Øverste hylla ligger hjelmen og støvlene mine i en støvelbag sammen med en ridebukse, genser og jakke. På toppen av skapet har faren min satt opp en ny dør så det også er en del av skapet. Det ligger det shabraker og henger flere hodelag. På døra der henger det småting som hodelykt og eksta tøyler. Også henger det bare en sal da, siden jeg akkurat hadde kjøpt hesten når dette bildet ble tatt så begge som henger der var lånesaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke priviligert med slikt nå. Vi skal flytte inn i ny stall når han blir tatt av beite så får nok se litt da ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest MatildeB

Skal lage "salrom" når vi får ferdig gamlefjøset som utegangsstall og med bokser. Så skal suge til meg tips og råd, spesielt til dekkenoppheng!

Hvor mange dekken trenger å henge? Jeg har en helvetes diger dekkenhenger med plass til masse dekken, den har sånne armer du folder utover, som jeg absolutt ikke trenger. Fra Heimer tror jeg .. Vil du ha den? Noe ala denne:

http://www.brumby.no/productdetails.php?product=936

Aldri brukt, fremdeles i originalinnpakning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry Matilde, jeg hadde ikke tenkt at dette skulle være en tråd for å flashe tingene sine :(

Jeg tok noen bilder i dag men jeg har ikke tatt med meg alle tingene mine til stallen enda så det er litt tomt. Må vel begynne å fylle opp med tepper osv snart... Skal legge de inn i tråden fra mobilen etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest MatildeB

Unnskyld? Skal jeg fjerne det som ligger på hyller og knagger og ta nye bilder for deg da? Jaja, får slette innlegget da ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederst i skapet, salene mine. Og på gulvet står apotekbøtten, vitaminer, stelleposen og jodphursene mine

post-41-1347904148,11.jpg

Tre hyller, bør jo være plass til litt iallefall.

post-41-1347904252,45.jpg

Døren, noen hodelag. Må få opp flere knagger der !

post-41-1347904315,08.jpg

Raller rundt med iPhone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Unnskyld? Skal jeg fjerne det som ligger på hyller og knagger og ta nye bilder for deg da? Jaja, får slette innlegget da ...

Jeg ser jo ikke noen av de fine løsningene du skriver du har :)

Kan du ikke ta bilde av de da ? Jeg ser iallefall bare bitt, bandasjer og shabracker.

Raller rundt med iPhone

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest MatildeB

Jeg la ut bilder av hjemmesnekrede shabrakhyller, bittoppheng og hyller for mindre ting, pannebåndoppheng og mer. Om det ikke er bra nok for deg så beklager jeg at jeg misforsto hele tråden din.

Forklar deg gjerne bedre, det er tydeligvis ikke bilder fra

Folks salrom du vil ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår godt hva June mener. Jeg så heller ingen snertne løsninger, derimot mange snertne Anky-pads, Anky-bandasjer, schabraker, grimer osv. Av HI forstår jeg det som at June vil se folks skap og salrom, for å få gode løsninger for hvordan hun selv kan gjøre det - og stable schabraker kan nok alle. ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et hjemmesnekret skreddersydd skap til stallgangen min. Det er ca 120 cm bredt, og på midten er en skillevegg. Til høyre er det 4 hyller, der jeg kan legge sjabraker, ha flasker ol og en plastkasse fra claes olson. Til venstre er en milion knagger på begge siden av veggene, i to høyder, hvor jeg henger alt av lær. På bakveggen der, har jeg hjelmhenger og flere knagger :) På bunnen kan striglekassen stå, og på døren skal piskopphenget være (men dørene har ikke kommet på, skapet er nettopp ferdig). Øverst er en hattehylle der jeg har alt stevneutstyret som striglepose, bøtter, transportbelegg, dekken, hjelm og ridestøvler.

Beklageligvis tok jeg ikke bilder før alt utstyret kom inn, og jeg er ikke så lysten på å legge ut sånt på nett mtp lange fingre.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et selakammer på ca 1,8 x 5,5 m. Her har jeg kombinert utstyr med fôr, varmtvannstank og vask. Har lagt ut bilder under "vis stallen din", men kan dele de her også. :) Er veldig fornøyd med måten jeg fikk innreda og bygd selakammeret på. Synes vi har fått utnyttet plassen bra, og får inn mye utstyr. Dekken som er i bruk har jeg et eget hjørne til, med en slik dekkenhenger som er linka til lengre opp her. Genial til både dekken og shabracker! Har og en hylle på selakammeret til fleecedekken, ulldekken etc.

Så, bilder:

På den ene kortveggen satte jeg inn et 50 cm bredt høyskap, med hyller for mest plassutnyttelse (her med skapdøra åpen) Utfra høyskapet bygde jeg hyller og la inn en jernstang mot den andre langveggen på. På den måten fikk jeg utnytta den plassen som er der maksimalt, og har alt av småtterier, seler, longeringsutstyr etc her. Lett å finne fram i, og oversiktelig.

stall-19.jpg

På den lengste veggen har jeg hengt hodelag og grimer og slike ting. På den andre kortveggen har jeg stablet de smarte ikeakassene sortera som jeg bruker til fôr. Satte opp en hylle over til tilskudd, oljer etc. Alt på et sted. :) Ved siden av fôret har jeg vask og varmtvannstank.

stall-21.jpg

Ved vinduet og skapet (altså den siste langveggen) har jeg hengt opp salene mine (og ridehodelagene, ulike avdelinger må en vite), samt satt opp et gammelt kjøkkenunderskap hvor jeg har verktøy, pumper, tau samt andre smarte ting en handy-stalljente trenger. ;)

post-118-0-62796200-1347906409_thumb.jpg

Og så dekkenhjørnet mitt. En henger for hver hest, til de skitne uteteppene. Og en dekkenhenger innerst for tørk og oppbevaring av stalltepper, tørketepper og shabracker.

stall-17.jpg

I tillegg har jeg et rom oppe på loftet over stallen hvor jeg oppbevarer ting jeg ikke bruker, gjerdeutstyr etc. Vil har det mest mulig ryddig og oversiktlig i stallen. :)

Tror nesten selakammeret er den delen av stallen jeg er mest fornøyd med. :) Vinduet er kjekt for lufting, og skal nå få satt inn en liten varmeovn for vinteren. :)

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ett knall fint utstyrsrom Tonje!! Her var det mange smarte løsninger!! :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salrommet vårt (gammelt bilde, men er vel mest utstyret som er byttet ut ;))

515530.jpg

515532.jpg

515535.jpg

515537.jpg

515542.jpg

Salrommet inneholder utstyr til 6 hester og har 9 salhengere, 2 selehengere 11 hodelagshengere og 2-3 hyller per hest samt gulvplass til utstyrskasser :) Har putekasser utenfor salrommet til å ha dekken i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde om i skapet mitt i stallen nå i kveld men glemte å ta bilder. Fikk dyttet den store plastboksen helt øverst og skviste den turkise tubtrugen som inneholder bøtter inn ved siden av- gikk akkurat. Så nå ble det litt bedre plass.

Skal ordne plass til utstyret jeg ikke bruker daglig i boden her hjemme så trenger litt tips til smarte løsninger der også, lurer på å henge opp en slik krok med tre kroker på for grimer, leietau, hodelag og annet lærutstyr som er reserve osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange dekken trenger å henge? Jeg har en helvetes diger dekkenhenger med plass til masse dekken, den har sånne armer du folder utover, som jeg absolutt ikke trenger. Fra Heimer tror jeg .. Vil du ha den? Noe ala denne:

http://www.brumby.no...php?product=936

Ja, noe sånt skulle jeg gjerne hatt! Men bruker så mye penger på å pusse opp og lage ting så tror jeg må finne på noe hjemmelaget. :lol: Men skal vise den til bonden min og se om vi kan lage noe lignende selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser mitt ut :) Litt gammelt bilde, har vell gjort litt endringer..

Er også ei hylle helt nederst som ikke kom med på bildet

560607_10150766850795639_725340638_11851328_1120635515_n.jpg

Endret av sfagervik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.brumby.no...php?product=936

Hva skal du ha for den? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå