Gå til innhold
Pluto

Rettigheter når selger trekker seg

Recommended Posts

Om man har avtalt kjøp av en hest til en viss sum og fått beskjed om at hesten må hentes før en gitt dato. Regnes dette som en bindende avtale, selv om kontrakt ikke er opprettet?

I denne saken trekker selger seg fordi han har fått et bedre bud etter vår avtale. Hva kan jeg evt gjøre/kreve?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
34 minutter siden, Pluto skrev:

Om man har avtalt kjøp av en hest til en viss sum og fått beskjed om at hesten må hentes før en gitt dato. Regnes dette som en bindende avtale, selv om kontrakt ikke er opprettet?

I denne saken trekker selger seg fordi han har fått et bedre bud etter vår avtale. Hva kan jeg evt gjøre/kreve?

Tror dessverre ikke du kan gjøre noe som helst. 

Muntlig avtale er selvfølgelig like bindende som skriftlig, men vanskelig å bevise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muntlig avtale er like bindene som skriftlig...men det er egentlig bare bullshit,for det blir ord mot ord,så du får faktisk ikke gjort en dritt.Desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har avtalen med pris/utstyr som er inkl/hentedato på messenger, ja. Så mener jo jeg har en skriftlig avtale. Men aner ikke hvordan jeg kan få gått videre med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbrukerrådet.
Om du virkelig vil da...det blir fort mye dritt av sånt.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo selvsagt ta det til Forbrukerråd, men jeg lurer. Vil man virkelig det? 

Orker man å kjøpe en hest hvor selger er såpass useriøs? Drar man på seg mer problemer enn man tror? Må man ha akkurat den hesten, eller kan man finne seg en annen? 

Men skjønner at situasjonen er skikkelig kjip altså. Bare tenker at det kanskje er like greit å la det ligge med mindre selger selv innser at h*n har oppført seg dårlig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis selger bare presser på pris, da hadde jeg kjørt på at vi hadde en avtale.

Hvis selger angrer seg og vil beholde hesten, da blir det litt annerledes synes jeg. 

Jeg synes selv det er litt traumatisk å selge hest nemlig. 😇

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på det som en sjanse til å kjøpe en annen hest. Jeg tror det blir mye mer ball og vonde følelser om man går inn i sånt.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror også det. Så lenge ingen kontrakt er skrevet er det jo ganske naturlig å ville selge hesten til best pris? Spesielt om du hadde prutet den ned litt. Er ganske kynisk så hadde gjort det samme selv 😛

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurt å ikke tro på at ting er i orden før hesten står på stallgangen din. Prøve å holde følelsene unna, samme hvor vanskelig det er. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå