Gå til innhold
Tora&Rhinna

Hoggormbit

Recommended Posts

Hei. Noen her inne som har vært så uheldig å oppleve hoggormbitt på hest?

Hvor lang tid tok det før den ble bra igjen? Evt. senskader?

Min ble trolig blitt bitt i kodeleddet på skogstur. Ble veldig hoven og halt. Hevelsen har gått mye ned men er fremdeles halt.

Hun står inne på smertestillende/betennelsesdempene.

Hvor lenge var deres halt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på stallen ble bitt for mange år siden, i leppa. Sto 1 uke på bjerke dyrehospital med intravinøst, fordi hun ikke klarte drikke med leppa si. Antibiotika i en uke eller to syns jeg å huske. Var skjev i mulen resten av livet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel verre å bli bitt på mulen i grunn. :/ Huff skummelt å høre at det ble senskade av bittet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble bitt ifjor, men det var nok et tørrbitt, altså med lite gift. Han hovnet greit opp i leppa, og gikk vel et par uker før hevelsen roet seg. Vet mente det var unødvendig å behandle sålenge hesten ikke var syk eller det var betent. 

Det sagt; jeg har blitt bitt i begge beina sjøl. Tre ganger, for å være nøyaktig. Ikke særlig kompliserte greier, men gudbedre som det kløøøøør! 

På den litt artige siden: den ene ankelen jeg ble bitt i var fra før helsikes vond. Etter jeg ble bitt har den vært HELT fin. Traff jaffal riktig med bittet, da 🙈

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å stakkars muledyr, som han så ut. Hunden vår ble bitt i benet, det var helt blålilla kjempelenge og hun hadde dritvondt. Det var i gokkeland så veterinær hadde ingen motgift. Hun har nå en nerveskade som muligens kan relateres til det 🤷‍♀️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mi ble og bitt i mulen. Oppdaget plutselig at hun var veldig hoven og sleit med å spise. Fikk smertestillende, og når hevelsen gikk ned fant jeg et lite huggormbitt i leppa. Tok ikke mer enn en dag før hevelsen gikk ned. Men var viktig med smertestillende, bare for å få spise. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå