Gå til innhold
Anananas

Fôrrom

Recommended Posts

Noen som vil dele bilder av sitt fôrrom/det det oppbevares kraftfôr? Er ute etter masse smarte løsninger 😁 

dersom noen oppbevarer høy eller flis på samme sted vil jeg gjerne se bilde av det også 😊 Bildeinspo! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen typisk smarte løsninger å vise, har bare et lite salrom hvor jeg oppbevarer to tønner med fôr også.

Og høyet ligger på høystålet.

Men jeg så sist jeg var på FK at de hadde noen nye fôrdunker som kunne stables i høyden(noe lignende de mange bruker fra IKEA) og de så skikkelig fine ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt nysskjerrig på de nye fordunkene til FK, noen som har dem og kan ta bilde og hive ut her? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mye man brer om seg når an bare er seg selv og ikke trenger ta hensyn til andre. 😂 Har ikke ryddet for anledningen, sånn ser det ut i min fôrkrok.

De dunkene med sånt skrått lokk er veldig kjekke og plassbesparende i forhold til tønner. De med farget lokk er fra Biltema og de helt hvite er fra Ikea. Har vannkran rett til venstre for bildet, det er veldig kjekt.IMG_20180315_164511078.jpg.2a03e3a6c1c963cc6f9cb0914a0ac8f1.jpg

Endret av stinej

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Matilde B. skrev:

Har ikke noen typisk smarte løsninger å vise, har bare et lite salrom hvor jeg oppbevarer to tønner med fôr også.

Og høyet ligger på høystålet.

Men jeg så sist jeg var på FK at de hadde noen nye fôrdunker som kunne stables i høyden(noe lignende de mange bruker fra IKEA) og de så skikkelig fine ut.

Hva er "høystålet"? 

De dunkene er helt like ikeadunkene,bare i annen farge :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høystålet er bare der høyet ligger når vifta er slått av. Høytørka, høystålet, same same 😊

Ja, synes dunkene så sånn ut, var bare svarte med Championemblem 😄

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bygde om et skap til en hylle til IKEA-dunkene våre. Var lei av å måtte ta ned hele stabelen for å fylle på og at stabelen var ustødig :P

aV4Izlq3JtrDrUCbmOU24Mh_ZFaFb_xC5aGNnLq_U2x576hPif8AlcWCzS2sDInhwQSCMfdnazaGCiOPPh9PYfEV7UOBi4_PNSfJYBsR3bA0I1Fr5AsOJxi3DxIPv9p6TxD1juHeFwYhCCAyhUmWNIqWYQMPTvBT5FeVVm1YBnhW9aL5pH4ulVA3OAELx7G7TWIvKHOnzHq3CacRpYdhm5sixz_HP4uJWq7zeV3hyBYS_3IKb3n4PqDOHr8YpjjfGCJshi-iGOrSqYASF89nM0NzdXeqxKGF_GRxNVlo-qvg3_Sy3OGbyQffoXMJVE6ppMl55-ziBKrNGHY5PhYdjpThzrCOTwfj317GnNwx69yXqmtF2SIoqobKf6APvxvh_YessY26yzMh_a-hfHKcaSNdpMqVe2rS9-uKz93eyAPkJQZQWgBsDIbw1mb6ogkJiecvCVbdQKxmpfhUeadIVYjVBozDnsUx9C31vEwDoXypLn0XUTB727rrZzrthdko1wm8a2NhqsPTjzKk2Vbs8gNnwCb8F1h3jwqaoXwiS_l2b7YiCAvLevJmi_NcTTirSZpbIMxztldR5FobBSWHZE39qMlZqjCiHiMfSyWy=w534-h949-no

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Ninahei skrev:

Vi bygde om et skap til en hylle til IKEA-dunkene våre. Var lei av å måtte ta ned hele stabelen for å fylle på og at stabelen var ustødig :P

aV4Izlq3JtrDrUCbmOU24Mh_ZFaFb_xC5aGNnLq_U2x576hPif8AlcWCzS2sDInhwQSCMfdnazaGCiOPPh9PYfEV7UOBi4_PNSfJYBsR3bA0I1Fr5AsOJxi3DxIPv9p6TxD1juHeFwYhCCAyhUmWNIqWYQMPTvBT5FeVVm1YBnhW9aL5pH4ulVA3OAELx7G7TWIvKHOnzHq3CacRpYdhm5sixz_HP4uJWq7zeV3hyBYS_3IKb3n4PqDOHr8YpjjfGCJshi-iGOrSqYASF89nM0NzdXeqxKGF_GRxNVlo-qvg3_Sy3OGbyQffoXMJVE6ppMl55-ziBKrNGHY5PhYdjpThzrCOTwfj317GnNwx69yXqmtF2SIoqobKf6APvxvh_YessY26yzMh_a-hfHKcaSNdpMqVe2rS9-uKz93eyAPkJQZQWgBsDIbw1mb6ogkJiecvCVbdQKxmpfhUeadIVYjVBozDnsUx9C31vEwDoXypLn0XUTB727rrZzrthdko1wm8a2NhqsPTjzKk2Vbs8gNnwCb8F1h3jwqaoXwiS_l2b7YiCAvLevJmi_NcTTirSZpbIMxztldR5FobBSWHZE39qMlZqjCiHiMfSyWy=w534-h949-no

Jeg har to som ligner fra Biltema og de er så myke at det er vanskelig å stable dem når det er vekt i den øverste. Jeg førsøkte å ha fôr i begge for noen år siden men måtte gi opp hele prosjektet. Så at de andre som hadde de fra ikea hadde tatt planker mellom så vekten ikke skulle knekke lokket på de under da, men de er mer stabile så kanskje det funket. Uansett fant jeg ut at ikke var løsningen for meg, fikk ikke plass til en hel sekk fôr oppi de heller 😛 Men jeg har bare to tønner og det holder i massevis. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forøvrig høyloft som skal brukes fra sommeren av, må bare få bygd ut gulvet litt ekstra, så slipper å ha så mye stående nede på gulvet 😊 Må bare få ryddet og tømt ut en del søppel fra området så skal jeg få tatt bilder og sett mer på løsninger. Men skjer ikke før påske i alle fall 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å ha rundballen i en utskjært silo. Stor åpning slik at traktoren kan lempe inn rundballen, åpningen er uten dører. Setter rundballen helt naken oppå paller. I siloen er det mye trekk men ly for regn, som gjør at rundballen på 60% TS tørker ut og blir raskt helt knusk tørr. :-) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 15.3.2018 at 10.31, ME&FB skrev:

Jeg er litt nysskjerrig på de nye fordunkene til FK, noen som har dem og kan ta bilde og hive ut her? 

Fikk Alexander til å ta bilde på FK i dag 😄

59BB7459-4237-4FB9-8502-3C68B18B49EB.png

A2059881-0725-42CE-A595-7AB9EF0AA432.png

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å leite de opp på fk sin nettside, fant ingen pris.. Noen som vet hva de koster ? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og tåler de lokkene mer enn Ikea-lokkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

199 her og ja. Ser veldig like ut som Ikea og Biltema sine, som er billigere? Tror ikke plasten på lokkene var noe tykkere i alle fall. Men hvis man legger en plankebit mellom tåler jo Ikea og Biltema sine mye, så det kan enkelt løses.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sine er vel veldig mye svakere enn Ikea sine? 

Særlig lokkene på biltema sine er jo elendige. Ikea sine er jo hengslet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, mallilen skrev:

Biltema sine er vel veldig mye svakere enn Ikea sine? 

Særlig lokkene på biltema sine er jo elendige. Ikea sine er jo hengslet..

Jeg har de fra IKEA og har hatt de i noen år, de holder veldig godt. Har fire stykk der to av de står oppå de to andre, så en sånn tåler vekten av en annen full av kraftfôr over lengre tid.

Endret av SiljeB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta ut de jeg hadde fra Biltema med Ikea sine for noen år siden. De tåler kulde og varme uten problem. 

Jeg har nå to store og to små stablet i en høyde, men har lagt noe i mellom dem. De har taklet det helt fint. 

Biltema sine tålte ikke varme med fler i høyden, da ga de etter. I kulde knakk lokkene. Så de rommer nå heller utstyr som sjelden brukes :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikeadunker som jeg har hatt i mange år. For at ikke lokkene skal implodere når jeg har tunge dunker oppå hverandre så har jeg kappa noen planker til riktig lengde og lagt oppå.

Vitrineskapet var noe pappa kom med etter en flytting, og jeg fant ut at jeg sikkert kunne bruke det i stallen. Så der bor tilskudd og småtterier som ikke er i ikeabokser. 

A53215EB-3B89-432B-A872-0D24722DF055.jpeg

7D393B55-522A-42E6-AB6D-C77024E7A360.jpeg

8111CE82-30DF-4578-8D00-40E40B77A6A4.MOV

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker også sortera dunkene fra IKEA. Fornøyd med dem! :) 
Vi har et eget rom til kraftfôr og sånn, men folk har forskjellige løsninger så vi har ikke noe felles system. Bare der står mitt og der står ditt typisk. :P Jeg har dog sett en god løsning med IKEA sine sortera dunker, som jeg nok hadde ville laget om man kunne styre alt selv/hadde flere hester etc. :D 
Det var vel Legaat som delte et bilde av den løsningen på side 2 i denne tråden: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 24.3.2018 at 14.46, IceRyder skrev:

Jeg bruker også sortera dunkene fra IKEA. Fornøyd med dem! :) 
Vi har et eget rom til kraftfôr og sånn, men folk har forskjellige løsninger så vi har ikke noe felles system. Bare der står mitt og der står ditt typisk. :P Jeg har dog sett en god løsning med IKEA sine sortera dunker, som jeg nok hadde ville laget om man kunne styre alt selv/hadde flere hester etc. :D 
Det var vel Legaat som delte et bilde av den løsningen på side 2 i denne tråden: 

Stemmer. Vi har bygd en flott løsning med Ikea-dunkene :) Fortsatt veldig fornøyd! Det er ryddig, oversiktlig og holdbart. Ene dunken min har et lokk hvor 2 av hengslene har knekt, men det funker enda :P Men de blir jo brukt mye/ofte, så litt slitasje får man regne med. De er jo ikke så dyre at man ikke kan skifte ut innimellom, så. 

Legger ved bildet her også, for de som ikke gidder bla i den andre tråden. 

67EBD253-8BB0-46D1-8D5F-23A1AB398B4B.jpeg

Stalleierne bygde hyllesystem av treplater for å forsterke. Stødig og fint. 

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå