Gå til innhold
Siri

Stigbøyler til dressur

Recommended Posts

Hvilke stigbøyler anbefaler dere til dressur?

Har nå freejumps men da jeg ikke lenger rir sprang tenkte jeg at jeg skulle selge de og kjøpe noen til dressur.

Endret av Siri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er bare hobbyturrytter, men har bow balance :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare har noen.. Kan du ikke bare bruke freejumpene? Mine heter compositi. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blir det sprenger sine pga slitasje på begge knær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også sprenger bow balence. 

I konkurransedressur er det vel egentlig stort sett vanligst å bruke tradisjonelle, solide stigbøyler helt i stål, men tenker at man bruker jo det man trives best med. Ift reglementet er det såvidt jeg vet bare tåhette og magnetiske stigbøyler  som ikke er tillatt i dressur. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også hobbyrytter som rir travern av og til- har jo stalljenter som rir hver sin dag i uken. Har Sprenger Bow Balance på dressursalen, og System4 på Londonsalen(som enda ikke er prøveridd) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også Sprenger Bow Balance, mine er vel sikkert 10-12 år gamle og like bra enno. Synes dei er stilreine nok til dressur eg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har to par sprenger, 4-system  og bow balance. 4-system på dressursalen men det er bare forde de hang på den når jeg kjøpte sprangsalen med BB egentlig. Skulle gjerne hatt BB på begge om jeg  kunne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker helt vanlige stigbøyler jeg også. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprenger bow balance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige, litt tunge messingbøyler hadde jeg på dressursalen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker noen jeg kjøpte for 250kr på hööks for ørten år siden. Aner ikke om det er noe fancy, men de er brede og gode iallefall :) Viktigste er igrunn at du har bøyler du er komfortabel med, om det er smale, brede, med ekstra grep ol må du nesten bare teste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode, gamle sikkerhetsstigbøyler med strikk! :D Ønsker meg freejumps kun fordi de er enkle å ta av og på fra gang til gang sånn at stigbøylene ikke blir liggende og lage hakk i salen når de er trukket opp :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Sprenger Bow Balance. Mest fordi jeg sliter med knærne og anklene. Ellers hadde jeg nok bare ridd med de vanlige S-bøylene mine.. :P 

Er ikke Freejump lovlige i dressur? Hvis de er det, så hadde jeg nå bare ridd med de. De er jo gode :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også sprenger bow balance. Jeg har en kronisk sykdom, som innimellom kan lage litt krøll i bekken, korsrygg etc etc. Men etter at jeg byttet til disse er jeg blitt mye bedre! Mindre smerter etter ridning, så jeg tror kroppen min er super fornøyd :love:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke overlevd uten mine Sprenger bow balance. Får helt noia straks jeg låner andres utstyr/hester og de har "vanlig" stigbøyer. Er så ekle å ri med slike etter å ha brukt bow balance i noen år. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå