Gå til innhold
Marthe

Forsikring

Recommended Posts

Agria har rota MYE med mine.
De har like navn, så de har ikke klart å skille på dem, og registrert egenandeler i hytt og gæver, som endte med mye rot og feil betalinger.

Nå har de klart å si opp den ene forsikringsavtalen min, så hesten har stått uten forsikring i halvannet år.. Og nå vil de ikke tegne forsikringa på nytt, noe som gjør at jeg mister feil og mangler dekningen min.
Herlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av forsikringen min idag, for de har visst endret noe. 

Hest 1: 

7 år gammel blanding, tur/dressur, død: 25000, 40000 veterinær, ingen bruksverdiforsikring = 1125kr året. 

Hest 2: 

14 år gammel varmblodshest, tur/dressur, død: 65000, bruksverdi samme, veterinær 40000, om jeg husker alt rett. 

2925kr året. 

Opprinnelig var veterinær høyere, men nedjusterte det etter samtale med dama. 

Når jeg leser her, burde jeg justere opp igjen? Er 40 lite på de? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg ordnet forsikring sa hun i agria at 75k var veldig ok da det kunne bli dyrt om hesten fikk kolikk f.eks. Så da tok jeg det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at 40 kan bli lite hvis du skulle trenge operasjon for ett eller annet, eller en vanskelig utredning av halthet f eks på klinikk. Da flakser tusenlappene.:p 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun en undersøkelse under utredning av forrige hesten min kostet 18000kr, og siden har den undersøkelsen doblet i pris :ninja: Så jeg vil alltid ha max på veterinær. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en på klinikk fra fredag til mandag pga kolikk, totalen der ble rett over 30 000kr. Går alltid for max på veterinær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.2.2018 at 13.39, Mona skrev:

207kr i mnd hos agria, fjordhest som er forsikret for 20 i liv og 100 i vet. Ikke halthet, ville ikke bøye opp en toåring, men må vel vurdere å legge det til snart nå når han er 4. Skal øke liv til 40 000 også.

Du trenger ikke bøye opp for å få halthet, det var bare for hester over 3 år. Men helsesjekk må man ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Torhild skrev:

Du trenger ikke bøye opp for å få halthet, det var bare for hester over 3 år. Men helsesjekk må man ha.

Hun i Agria insisterte på at jeg måtte bøye ham opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bøyde ikke opp min 4,5 åring og fikk da halthet på han og. Eller, jeg hadde vetattest med bøyeprøve, men de ville ikke se den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
32 minutter siden, Mona skrev:

Det var komt nye regler i fjor så hun jeg snakket med. Så lenge du tok helsesjekk senest i det året de ble 3 år, så trengte man ikke bøye opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
49 minutter siden, Mona skrev:

Forsikra Ellevill som åring i Agria, og akkurat samme her. De krevde bøyeprøve.

Har ikke halthet i hennes forsikring pga det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om vi skal på klinikk må vi kjøre type 7 eller 11 timer, alt etter som man skal til Harstad eller Trondhjem 😑 

men ja, skjønner at det kanskje er lite nå da 

59 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Hadde en på klinikk fra fredag til mandag pga kolikk, totalen der ble rett over 30 000kr. Går alltid for max på veterinær.

1 time siden, smaaen skrev:

Kun en undersøkelse under utredning av forrige hesten min kostet 18000kr, og siden har den undersøkelsen doblet i pris :ninja: Så jeg vil alltid ha max på veterinær. 

1 time siden, stinej skrev:

Enig i at 40 kan bli lite hvis du skulle trenge operasjon for ett eller annet, eller en vanskelig utredning av halthet f eks på klinikk. Da flakser tusenlappene.:p 

12 timer siden, Anananas skrev:

Da jeg ordnet forsikring sa hun i agria at 75k var veldig ok da det kunne bli dyrt om hesten fikk kolikk f.eks. Så da tok jeg det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.2.2018 at 1.02, Ninahei skrev:

Jeg har forsikring fra Agria. Til tross for at Agria var halvparten så dyr som Gjensidige når jeg sjekka ut forsikringer så betaler jeg drøye 1000 kr i mnd... :blink:

Veterinærforsikring, livsforsikring, halthet og spesial. Når jeg tegna forsikring hadde jeg akkurat kjøpt en to år gammel ridehest, så da helgarderte jeg meg for skader og det var det vel verdt! Som 2,5 åring fikk hesten nemlig brudd i griffelbeinet og skade i gaffelbåndet og måtte inn på månedlig ultralydkontroll på klinikk i et år. Etter det har han heldigvis holdt seg forholdsvis frisk og skadefri! Har vurdert å tegne halthet pluss i tillegg for å få dekka kiropraktikk, sjokkbølgebehandling, AKS, IRAP og PRP i tillegg, men det har blitt med vurderinga foreløpig. 

Gamlehesten betalte jeg 1200 kr i ÅRET på hos Gjensidige.... Forskjell på hest, si! :banke:

Jeg har også vært borti noen griffelbeinsbrudd, og har ikke inntrykk av at månedlig ul- kontroll i et helt år er vanlig praksis. Noe spesielt eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var skaden i gaffelbåndet som måtte på månedlig kontroll :) Griffelbeinsbruddet grodde fint av seg selv iløpet av året det :rofl:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Ninahei skrev:

Det var skaden i gaffelbåndet som måtte på månedlig kontroll :) Griffelbeinsbruddet grodde fint av seg selv iløpet av året det :rofl:

😂 såklart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk høre fra agria at de krevde bøyepøve på åringer Julie ble forsikret i desember men ble regnet som åring 1 januar  så slapp med bøyeprøve å har alt både halthet, spesial og vet 100 000 livs 18 000 dog justeres opp 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsikring hjå Agria, med;

- Veterinær 100 000,-

- Liv 100 000,-

- Spesial

- Halthet

- Pluss

Betaler 15 011kr i året. Har fleire gonger vurdert å fjerne liv, sidan hestane mine aldri dauer. Men har tenkt at eg då går på ein karmasmell og at hesten legg seg for døden dagen etter den er deaktivert. Har forsikra hjå Agria i ein milliard år, første gong eg har nytta forsikringa var no i haust. Det føltes nesten godt. Sidan det var gaffelbåndet, så har eg trengt MYKJE veterinærbesøk, medisinar, Shockwave, anna type skoing. Har nok kome opp i 50 000,- på reine utgifter på skada. Så eg klager ikkje i år. Alt har blitt dekka sporenstreks, og med jamnt over kort handsamingstid. Dessutan har dei dekka alt av kontrollar, røntgenbilete og ultralyd i massevis. Så er veldig glad for at eg har nytta dei!

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått overført forsikring fra gamle eier over på den nye hesten. Forsikringsdama i gjensidige visste ikke om jeg måte ha ny vet-sjek, noen som vet om dette siden det bare er en overføring? 

• Confused 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Mariell skrev:

Jeg har fått overført forsikring fra gamle eier over på den nye hesten. Forsikringsdama i gjensidige visste ikke om jeg måte ha ny vet-sjek, noen som vet om dette siden det bare er en overføring? 

Det må da gjensidige vite selv, det er det jo de som bestemmer. :huh: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Mariell skrev:

Jeg trodde dette bare trengtes ved nytegninger evt endringer. Hvorfor skal det ellers være noe vits i å overføre..`?

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Mariell skrev:

I Gjensidige tror jeg det er ganske stor forskjell på hvem du prater med. Hvis du ber om å få snakke med noen som kan hest så har de et par som er superflinke, jeg fikk utrolig god hjelp av ei der når jeg skulle forsikre min :) Mens de som ikke kan hest har så klart ikke like mye å komme med der (selv om man skulle tro at selv de kunne finne svaret på et såpass enkelt spørsmål :P ). 

Ellers er jeg enig med Elisabeth om at jeg tror man ikke skal trenge det. Men det er jo smart å få høre det fra Gjensidige selv, så du ikke går på en smell :P 

Endret av Sivoya

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fullforsikra Julie i agria med 100 000 i vet da det fort går penger. Hunden har jeg 75 000 dekning på. Ville ikke slått meg til ro med 40 da ulla kosta meg 60 000 siste året sitt hadde heldigvis forsikring . Nå skal jeg ja friske dyr utover 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk beste tilbud hos Gjensidige. Jeg valgte å droppe død og bruksverdi. Sparer en del på det. Har ikke så dyre hester at jeg har behov for forsikringssummen for å ha råd til å kjøpe ny. Nå har jeg utrolig nok aldri hatt syk hest på de 12 årene jeg har hatt hest da. Bank i bordet! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, stinej skrev:

Det må da gjensidige vite selv, det er det jo de som bestemmer. :huh: 

Ja det skulle man tro. Hun måtte sjekke det opp, men forsikring står allerede pp meg nå idag.. så håper den er gyldig frem til en eventuell vetsjekk🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Elisabeth E skrev:

Jeg trodde dette bare trengtes ved nytegninger evt endringer. Hvorfor skal det ellers være noe vits i å overføre..`?

Ja det er nettopp det. Kunne tatt vetsjekk før kjøp da, noe jeg ikke gjorde. MEN jeg har jo røntgenbilder av alle beina da😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå