Gå til innhold
Marthe

Forsikring

Recommended Posts

Dere som har forsikret hesten, hva slags type forsikring har dere og hvor? Og hva betaler dere i året? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forsikring fra Agria. Til tross for at Agria var halvparten så dyr som Gjensidige når jeg sjekka ut forsikringer så betaler jeg drøye 1000 kr i mnd... :blink:

Veterinærforsikring, livsforsikring, halthet og spesial. Når jeg tegna forsikring hadde jeg akkurat kjøpt en to år gammel ridehest, så da helgarderte jeg meg for skader og det var det vel verdt! Som 2,5 åring fikk hesten nemlig brudd i griffelbeinet og skade i gaffelbåndet og måtte inn på månedlig ultralydkontroll på klinikk i et år. Etter det har han heldigvis holdt seg forholdsvis frisk og skadefri! Har vurdert å tegne halthet pluss i tillegg for å få dekka kiropraktikk, sjokkbølgebehandling, AKS, IRAP og PRP i tillegg, men det har blitt med vurderinga foreløpig. 

Gamlehesten betalte jeg 1200 kr i ÅRET på hos Gjensidige.... Forskjell på hest, si! :banke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde i agria. Betalte rundt 6000kr i året mener jeg å huske. Det steg hvert år og jeg jeg betalte så mye mer enn jeg fikk igjen for det så valgte å si det opp nå før nyåret. Hadde livsforsikring og standard veterinær opp til 70k, men det dekket jo ikke en hel del, som røntgen f.eks (noe som var veldig dumt da jeg trengte det). Eneste jeg fikk igjen på forsikringen var da hun hadde hovbyll to ganger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har agria, betaler ca 6000 i året. Liv, veterinær, halthet og spesial. 

Det er jeg veldig glad for. Hesten min har feilt mye, vært noen turer på klinikk med alt fra brudd i kjeven til kolikk til halthets -og ryggutredning med røntgen fra topp til tå, og er nå kronisk syk og trenger faste medisiner for ca 2000 kr i mnd i tillegg til jevnlige blodprøver og dårlig immunforsvar som gjør at jeg ringer veterinær endel oftere enn vanlig for infeksjoner, hovbyller etc. 

Agria har alltid betalt sin del av regningen for alt dette, og det er jeg glad for, ellers hadde jeg vært ruinert. ;)

Eneste som er viktig å passe på er at man har med tilleggsforsikringene halthet og spesial, ellers er det jo ikke så mye de dekker med bare den vanlige veterinærforsikringen. 

Endret av stinej

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både Agria og Gjensidige, foretrekker helt klart Gjensidige.
Eneste grunnen til at jeg har Agria er fordi hesten er forsikret siden føll, og derfor har noen dekninger jeg ikke får overført.

Har bondelagsrabatt i Gjensidige, og de har dessuten en mye hyggeligere egenandelsordning, og lenger egenandelsperiode.

Agria sin er dyr og alt for kort med de stusselige 125 dagene.

Bikkja som har en kronisk sykdom f.eks, betaler jeg bare 25% egenandel på etter hvert besøk.
Med Agria må jeg hver 125'te dag opp til ny egenandelsgrense.

Endret av Elisabeth E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Agria og hesten har full veterinær, liv og bruksforsikring, samt halthet og spesial i tillegg. Betaler 6673 i år. Overførte bare forsikring fra gamle eier. Har hatt en liten skade etter spark siden kjøp, fikk dekket medisiner og sånt da.

På fjordingen og sportsponnien jeg eide før hadde jeg også agria, uten bruksverdi, betalte mellom 2000-3000kr da og hadde aldri problem med å få tilbake penger. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agria med livs, bruks , vetrinær med spesial og halthet. 3600 per år betaler hver mnd 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt Agria til alle mine. Har liv,bruksverdi, full veterinær med spesial og halthet. Betalte ca 11.000 i året på Blævar.

Har dessverre hatt god bruk av min forsikring, både veterinær og bruksverdi, og Agria var veldig ryddige å ha med å gjøre da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eldste er forsikret i If. Den har pappa kontroll på, for han har så mye forsikret der at han får rabatter, så den vet jeg faktisk ikke hva ligger på. Den dekker standard veterinærbesøk, tror ikke den dekker halthet. Han er uansett for gammel til at jeg får flyttet forsikringen hans. 

Nyinnkjøpet er reservert i agria. Betaler 2000 kr i året for kun vanlig veterinærforsikring. Planen er å øke til halthet, men foreløpig har vi reservasjon på halhet fordi hesten ikke er 100% i kroppen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

207kr i mnd hos agria, fjordhest som er forsikret for 20 i liv og 100 i vet. Ikke halthet, ville ikke bøye opp en toåring, men må vel vurdere å legge det til snart nå når han er 4. Skal øke liv til 40 000 også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.2.2018 at 9.45, Elisabeth E skrev:

Har både Agria og Gjensidige, foretrekker helt klart Gjensidige.
Eneste grunnen til at jeg har Agria er fordi hesten er forsikret siden føll, og derfor har noen dekninger jeg ikke får overført.

Har bondelagsrabatt i Gjensidige, og de har dessuten en mye hyggeligere egenandelsordning, og lenger egenandelsperiode.

Agria sin er dyr og alt for kort med de stusselige 125 dagene.

Bikkja som har en kronisk sykdom f.eks, betaler jeg bare 25% egenandel på etter hvert besøk.
Med Agria må jeg hver 125'te dag opp til ny egenandelsgrense.

Hehe, jeg sjekket ut Gjensidige når jeg skulle tegne ny forsikring og de var dobbelt så dyre som Agria, selv med rabatter!! Selv om Gjensidige har bedre egenandelsordning og periode så ble det Agria pga månedsprisen her ass... :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket også ut Gjensidige da Agria skrudde opp prisen på islandshest, men ble uansett mye billigere i Agria. 

Man nå nok ha flere forsikringer eller solid rabatt i Gjensidige for at det skal lønne seg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor mine er så billige, de koster mellom 1000 og 1500 i året.

Islandshester, død og ulykke med 75 0000 i vet og mellom 15 og 35 i død.

(Unghester).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor mine er så billige, de koster mellom 1000 og 1500 i året.

Islandshester, død og ulykke med 75 0000 i vet og mellom 15 og 35 i død.

(Unghester).

Oi, det var billig! Sjekka pris på død, bruksverdi og full vet. 70 000 i død og bruksverdi, og ble over 12000 i året. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Gjensidige på hest, bil, hund, hestehenger og reise. Skal aldri ha noe annet, de er alltid serviceminded og rydder opp. Brukt forsikringen på bikkja 5 ganger, aldri vært noe problem.

Her er hva jeg har på min hest (Ridehest+ med ekstra dekninger):

Skjermbilde 2018-02-18 kl. 12.07.44.png

Altså 4855 kr pr år. Fått 1065 i rabatt fordi jeg har flere forsikringer hos dem. :) Syns prisen er veldig fair!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor fikk jeg så stiv pris hos Gjensidige da?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lurte jeg på også.. :P Vet at prisene blir annerledes om man forsikrer for over 100k i død/tap av hest. Og høyere vet.dekning. Hva ba du om der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 70.000 i død og bruksverdi,og 100.000 i vet. tror jeg. Men kanskje bruksverdi er svindyrt da. Se om jeg finner igjen papirene jeg fikk derfra,for synes det er litt rart. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, det ble utydelig og uleselig.. Ser ikke hva det står der! :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte også med gjensidige om pris en gang i tiden (før hesten begynte å feile omtrent alt), og fikk en sinnsykt pris, over dobbelt av agria. Mens andre får billigere pris hos gjensidige. virker som det er litt tilfeldig nesten. :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Legaat skrev:

Åh, det ble utydelig og uleselig.. Ser ikke hva det står der! :P 

Død/tap: 70.000

Veterinær: 100.000

Medisiner: 10.000

Rehabilitering: 10.000

Bruksverdi: 70.000

Pris: 12.762,- :ninja:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjensidige skulle ha nesten 25000,- for tilsvarende forsikring som hviten min hadde i Agria -der kosta den 12000,- Det ble fortsatt Agria kan du si.. De skulle også ha ca tre ganger så mye som Agria for en helt "vanlig" ridehest forsikra for 50-60000. Var bare ikke aktuelt. Nå er det jo NIHF-rabatter i Agria så de hjelper vel litt.

Nå har jeg vel kun igjen max veterinær på 100 000 og halthet/spesial på et par av de "viktigste/mest klønete". Droppa død og bruksverdi på alle. Sparer vel ca 30 000 i året på å gjøre det slik. Nå er de fleste hestene her hjemmelaga eller såpass gamle at "dør de så dør de", hadde ikke fått igjen mange kronene likevel. Nå er de i det minste dekka i vet forsikringa, er det ikke håp etter den er brukt opp får de heller reise..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hos agria, full veterinær, liv og spesial, betaler rundt 3500,- i året. Har ingen andre erfaringer utover det da jeg heldigvis ikke har hatt bruk for forsikringen så langt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Agria, og har hatt det på forrige hesten også. Full veterinær, halthet, liv og spesial, også bruksforsikring. Er vel 25 000 på bruks og 50 000 på liv fordi jeg får ikke hevet bruksforsikringen om jeg ikke konkurrerer og dermed viser til resultater at hesten er verdt mer. Betaler vel rundt 7000kr i året tror jeg. Forrige hesten var det masse veterinærregninger på, fikk dekket alt uten noen problemer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå