Gå til innhold

Recommended Posts

Er det noen som er klare for NM 2018 som blir avviklet på Stord i år?🇳🇴

Håper vi kan bruke denne tråden som en inspirasjon med bilder fra kvalifiseringer, treninger og andre ting som omhandler en eventuell oppladning mot NM 🏇

Her selv er camp bestilt, om det blir med campingvogn eller hestehenger vil tiden vise 🙈😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig lagt det fra meg, men så hadde jeg en så sykt god følelse sist trening at nå vet jeg jaggu ikke lenger. Må virkelig gå i tenkeboksen tror jeg. Banen vår er enda frossen, så vi har ikke trent skikkelig dressur på nesten to måneder nå (utenom en liten økt her og der). Det har vært mye tur og jeg tror vi har hatt godt av et lite avbrekk. Det har vært full fokus på nerver, pusting og at jeg rett og slett skal slappe av. Men i går måtte vi bare snuse litt på det.

Vi er med i vintercupen i LB akkurat nå. Finalen er i mars, så akkurat nå fokuserer vi kun på det. Finalen går i childrens B-progammet, så vi har mer enn nok å fokusere på med både økninger osv. Vi har fremdeles en del ting som må slippe - og jeg må finne enda mer balanse oppå der før jeg tørr å hive meg ut i en LA. Har sett meg ut et stevne, men vi får se litt hva prosentene viser de neste månedene og hvilke klasse som går på det stevnet (og jada, jeg vet at prosenter ikke er det viktigste i verden, men kvalifiseringsmessig er de det.)

Legger ved en liten snutt. Vi jobber med de urolige beina mine hele tiden. Filmet i går når det blåste så fælt, så ville ikke spørre om for mye energi mellom alle spøkelsene. Veldig godt initiativ dette altså! Er fint å kunne følge litt med hva folk jobber med.

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å trene på og prøve seg på noen stevner @Fancy, så ser du hvor langt du kommer :)

Heier på deg jeg!

Jeg var egentlig påmeldt et sprangstevne i slutten av måneden for å få unna den kvalifiseringen først som sist. Men har trukket meg igjen og avventer stevnestart til senere på våren. Utsetter utgiftene til lisens og sånn :P

Ikke veldig flink til å trene dressur om dagen, men var mye bra de få øktene jeg har hatt. Må bare orke å komme meg bort til ridehuset så jeg får jobbet litt med galoppen.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har endelig fått mye snø, så kunne tenke meg å få tatt noen turer i snøen og galoppert litt , men jeg jobber dobbelt de neste ukene:( Håper fotballtreningen til gubben utgår i kveld, da skal jeg ri!

Vi har et stykke igjen med galoppen, vi klarer å galoppere langs sporet Nå, men vi klarer ikke å holde galoppen på 20m volte enda, og hvertfall ikke på diagonaler...

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 20 cm (vår og tung) nysnø fikk vi endelig ridd litt i banen (som enda er bunnfrossen). Så deilig å føle henne strekke ryggen og jobbe skikkelig i snøen. Holdt oss til en kort økt og kun trav siden vi er best balansert der, så får vi krysse fingrene for at vi unngikk melkesyren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke starte selv, men skal nok gjerne groome vil jeg tro.

Og så jobber jeg med noe spennende. Vi prøver i klubben vår å lage en satsningsgruppe til NM. Vi er to stk som har fått i oppgave å være en slags «chief’d equipe» for gruppen. Vi jobber med å lage et tilbud  med en pakke der vi skal ha noen samlinger med teori og veiledning, samt noen treninger i alle grener der fokuset er NM. Og så kanskje noen ekstra gulrøtter i form av satsningsgruppeutrustning osv sånn at deltakerne kan føle og vise at de er en del av laget 😁

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, kineba skrev:

Og så jobber jeg med noe spennende. Vi prøver i klubben vår å lage en satsningsgruppe til NM. Vi er to stk som har fått i oppgave å være en slags «chief’d equipe» for gruppen. Vi jobber med å lage et tilbud  med en pakke der vi skal ha noen samlinger med teori og veiledning, samt noen treninger i alle grener der fokuset er NM. Og så kanskje noen ekstra gulrøtter i form av satsningsgruppeutrustning osv sånn at deltakerne kan føle og vise at de er en del av laget 😁

Yay! Du har sengeplass hvis vi er hjemme veit du. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 19.1.2018 at 19.30, kineba skrev:

Spennende! Godt initiativ 💪😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri startet NM før. Er første gang jeg holder på med fjording også, så er helt grønn på alt som har med Nm å gjøre. Leser og leser for å prøve å sette meg inn i regler og kvalifiseringer😊 

Planen vår er åpne klasser:

70 og 80 sprang

DMP kjøring lett b

Dressur lettc/lettb. 

Jeg skal starte sprang og kjøring. En på stallen som fyller 14 dette året skal starte dressuren.

Hva skal til for å kvalifisere seg til kjøringen? Kan en hest starte feks sprang med to forskjellige ryttere?😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvalifiseringsreglene står i statuttene. 

Men for åpne klasser er det slik:

Sprang - godkjent resultat, altså ikke eliminert.  

Dressur - 55 % (2x58% for LA)

Kjøring - følger kvalifiseringskravene til KR kjøring, så for LB trengs det ikke kvalifisering. 

Kvalifisering må gjøres på D-stevner (eller høyere) og på samme nivå (eller høyere) som man skal starte på NM, og innen samme år som NM.  

Hesten kan starte samme gren med ulike ryttere, men ikke samme klasse. 

Så en rytter kan ri hesten i 70 og en annen i 80, men begge ryttere kan ikke ri hesten i f.eks. 70. 

Endret av KatrineH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morro å se film og bilder fra de gule der ute! Gøy å følge med på hvor folk ligger ann i løypa :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som skal starte 5 års BUF, hvordan ligger deres 5 åringer ann utdanningsmessig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NM skal faktisk vere der eg har hesten min oppstalla. Vert nok superkjekt! Utruleg fint senter me har, og byggearbeidet rundt pågår som berre det no.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå