Gå til innhold
julnil

Hva skal skje videre med forumet?

Hva skal vi bli?  

76 stemmer

1. 1. Hva skal vi bli?

• Flytte over til å bli en facebookgruppe
      3
    • Beholde forumet slik det er
      73
    • Legge ned forumet uten å blir en facebookgruppe
      0

Recommended Posts

Hei alle

Vi som har grunnlagt forumet lurer litt på hva som skal skje videre med dette.

Aktiviteten har blitt lavere og lavere, og det i hovedsak ikke-hesterelaterte temaer og snikksnakker som nå dominerer aktiviteten her inne, og heller ikke der er aktiviteten overveldende.

Dette er samme trend som jeg ser på andre type forum, og flere "flytter" over til facebook og grupper der.
Glansdagene til forum generelt sett (i Norge) ser ut til å være over.

Spørsmålet nå, er hva vi skal gjøre videre her.

Skal vi flytte oss over til å bli en ren facebookgruppe, og konkurrere med hesterebellene og annet?
Andre ideer og arenaer som kan være brukbare?

For meg som admin, så er det ikke like givende å holde forumet teknisk igang når aktiviteten ikke lengre er her.

Økonomisk sett så koster det også litt for oss som er grunnleggere, dog ikke noe vi blir fattige av. Ca 1200 pr år
Men det er jo heller ikke givende å fortsatt betale ved lav aktivitet,  uansett beløpsstørrelse

Jeg har ikke så stor tro, dessverre, på at vi kan få folk aktive igjen, og at vi som er her skal sitte å pøse ut temaer bare for å øke innlegg, vil heller ikke gi reell aktivitet. 

Tanker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er vel sånn det er alle steder, at forum er ut og facebook er inn. 

For min del er jeg ikke veldig begeistret for facebook som debattfora, så jeg vil beholde forumet som det er. 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha forumet akkurat slik det er. Ja, aktiviteten er noe lavere, men jeg trives med/på forumet. 

Enig at de verste «kranglene» foretas i spydige toner på fb, men det blir igjen noe useriøst for meg. Jeg foretrekker bruke forumet om det skal debatteres med. Jeg har inntrykk av at folk er mer seriøse her. 

Er folk aktive med å fortelle at de er med på et forum som kan skape interesse for at andre melder seg inn? Jeg hadde i allefall blitt lei meg om forumet skulle forgå 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trives ikke med å debattere/skrive innlegg på Facebook, stort sett blir jeg bare irritert over mye usaklige kommentarer og mye uvitende folk som jeg ikke føler at jeg har så mye til felles med. Her inne er det en helt annen stemning enn inne på Facebook. 

Hadde blitt veldig lei meg om forumet ble borte, så jeg vil jo gjerne ha det slik det er, men skjønner at motivasjonen blir laber om forumet blir lite aktivt. :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er heller ikke særlig begeistra for FB grupper,  Vanskelig å holde oversikt synes jeg. 

Kan kanskje være en ide å «reklamere» litt på FB, få inn litt «nytt blod»? Tror ikke det er sååå mange som vet at vi finnes :)

Er kanskje flere her som er intr i å spytte i en slant for å holde det gående? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På facebook mister man også muligheten til å være "anonym".

På forum kan man gjemme seg bak et kallenavn og velge hvor mye "annet" man vil dele, på fb er ikke det like lett.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå hadde savnet forumet hvis det ble borte, er ikke med i særlig mange fb-grupper. Blir alltid like overrasket over mengden noobs med hest, og eneste som blir positivt mottatt i sånne grupper er jatting med, eller at de har søt hest. Orker ikke 😅 uoversiktlig er det også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil helst beholde forumet slik det er.Trives best med det selv om jeg ikke er like aktiv som i "hine hårde dager".
Om enkelte av grunnleggerene ønsker å trekke seg ut så kan det vel være andre er villige til å være med og spytte i en slant for å holde oss flytende..Jeg ser at admins ikke ønsker mer,men er det mulig å finne noen andre til å ta over den jobben? Selv er jeg altfor håpløs på alt som smaker data,men noen kunne kanskje orket å hjelpe til?
Facebook er for meg en arena jeg trives svært dårlig på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil også gjerne beholde forumet som det er. FB-grupper blir litt for uoversiktlig, så da greier jeg ikke følge med på noe. :P

Har dessverre ingen tekniske ferdigheter å bidra med for å holde forumet gående, men kan gjerne spytte i en slant. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vi hadde trengt på adminsiden, er en hjelpende hånd til litt mer datatekniske ting innenfor ftp-servere, webhotell etc

Kanskje noens partner her inne kan være en slik støtte?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er flere som har delt på summen, men å få noen flere bidragsytere der gjør jo ikke noe det heller, men tror det er jobben som er det største problemet. Dessverre er jeg ikke kompetent til den slags. Skal forumet fortsette må nok noen melde seg frivillig til den biten. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i forumet akkurat slik det er.. fb blir for useriøst, og de fleste gruppene er jo fylt av hysteriske fjortiser som anklager alle som ikke gjør akkurat som dem for dyremishandling, og see så søt hest jeg har innlegg;) nå som jeg ikke har hest selv ser jeg jo at det blir mest de ikke hestete trådene jeg er aktiv i, og mye hest blir jo også diskutert i snikksnakken uten at det er behov for en egen tråd om det.. også liker jeg alle folka her inne, og den hyggelige tonen❤️❤️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker meg også veldig godt her. Mange folk jeg har fulgt igjennom flere år som det ikke er like lett å følge på fb. Å diskutere ting på fb er jo som flere har beskrevet her, håpløst. Hvis trenden er at flere og flere forumer forgår, så hadde det vært fint om et relativt ryddig og faktisk hyggelig, selvmoderert ett som dette var et som faktisk besto.

Jeg er med og spytter i en slant nå og da, men har heller dessverre ikke teknisk innsikt og datakyndiget til å bidra på den fronten. 😪

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sikkert bidra teknisk  👀 Ikke tiden til allverdens, men hvis vi er flere som bidrar blir det jo mindre på hver :) 

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper forumet kan bestå slik det er i dag :) Er ingen datageni så der kan jeg bidra med nada, zero. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan sikkert også bidra med det tekniske :) Nå vet jeg ikke i detalj alt som skal fikses og ordnes, så kan ikke garantere at jeg kan alt, men sammen med @Issa så vil jeg tro vi kan finne ut av det meste sammen. Vi har begge driftet egne forum for noen år tilbake og vi jobber jo begge innen IT. Skikkelig nørder, er vi 😂🙈

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er gjerne med å spytter i litt ifbm det økonomiske om det er behov. :) 
Jeg hater facebook intenst som debattfora, fullstendig uoversiktelig. Så jeg vil gjerne beholde forumet slik det er. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Signerer de andre her! 

Er heller ikke like aktiv som tidligere (tror jeg), men er innom daglig. Og jeg ville savnet forumet og folkene skikkelig dersom det forsvant. 

Fb er overhodet ikke det samme.

Skulle heller sett om det gikk an å rekruttere inn flere, og gjerne lokket tilbake tidligere medlemmer også.

Det er mange her inne jeg har "kjent " siden mix-dagene for 11-12 år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meir aktiv her inne enn Facebook faktisk. Føler eg sjølv. Så kunne også beholdt forumet slik som det er. 

Facebook er vanskelig å holde uansett debatt, saklig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med de andre, ville vært ordentlig trist om forumet forsvant. Hadde nok ikke vært med over på FB hvis det hadde blitt sånn. For mye rare mennesker, uoversiktlig og helt annen debattform. Skjønner dog at det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når aktiviteten daler :/ Men tror vi som er igjen her er veldig glad i forumet. 

Ang teknisk admin spurte jeg broren min, og han sa han kunne bidra på kort sikt, men det var ikke noe han var spesielt gira på å ha ansvar for over tid. Men ser jo nå at Legaat og Issa har sagt de kan, så håper det løser seg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne beholde forumet slik det er. Trives kjempegodt her inne. :) Vi har kanskje ikke de største og heftigste diskusjonene lenger, men jeg tror det har med å gjøre at det er mye voksne folk her inne som klarer å debattere på en fin måte. Jeg kan ikke bistå med noe datateknisk, men spytter gjerne inn en slant hvis det er behov for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Legaat og @Issa

om dere to kan hjelpe med oppdateringer som må gjøres direkte på ftp-server og endringer på webhotellet som jeg blir stående fast på, så hadde det vært mye til hjelp.

Det «daglige» adminarbeidet (er jo ikke daglig da) tar jeg, og @Mona er backup på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så e det ting som kan gjøres for forumet, og det er å bli mer aktiv, og dra inn andre hestefolk. Skjer det lite her, og det er få svar på innlegg, så orker ikke nye å bli her så lenge heller

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå