Gå til innhold
Martine og Rosarno

Kleskode for veterinærbesiktelse

Recommended Posts

De som kjører har hvertfall retningslinjer.  Man kler seg normalt pent, holder seg innenfor reglene for reklame, og bruker hodelag og tøyler. Utover det tror jeg man står ganske fritt.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke om det finnes noe reglement annet enn at hesten skal vises i hodelag.

Jeg pleier å kle meg anstendig, altså svart bukse og en jakke som ser ok ut.

Har fjording, så forholder meg ikke til manfletting, men ser at det er litt varierende hva folk gjør på de kjørestevnene jeg har vært på. Noen fletter, andre gjør det ikke.

Og hesten skal selvsagt være børstet og ren, og man/lugg/hale skal være gredd gjennom og fri for flis.

For meg er det normal stevneskikk.

Jeg pleier å ha med pisk, men nå tror jeg man må legge den fra seg og vise hesten uten? Jeg måtte i hvert fall det på NM Fjordhest nå for en måned siden.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel krav om hodelag (med ekvipasjenr), hjelm og hansker så vidt jeg husker. (FHrytter som har groom til å løpe :P ) På NM har vel alle vært flettet mener jeg, men det er vel mer kutyme enn regel i KR. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen regler om fletting såvidt jeg har hørt, tror ikke det finnes noe sted i KR? Man kan vel ri GP dressur uten å flette hvis man vil, det er vel bare kutyme som @kinebasier. 

Jeg pleier å kle meg pent, som regel hvit ridebukse og en enkel genser eller jakke samt hansker (feltritt). Men det skal sies at jeg tidvis har vært seint ute og løpt bort i det jeg hadde på meg, uten at det har vært noe problem heller :P

Men ekvipasjenummer og hodelag må det være. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, kineba skrev:

Det er vel krav om hodelag (med ekvipasjenr), hjelm og hansker så vidt jeg husker. (FHrytter som har groom til å løpe :P ) På NM har vel alle vært flettet mener jeg, men det er vel mer kutyme enn regel i KR. 

Jeg bruker aldri hjelm eller hansker, aldri fått kommentar om at det må på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, KatrineH skrev:

Jeg bruker aldri hjelm eller hansker, aldri fått kommentar om at det må på.

OK. Kanskje dette er regler fra GU-FH? Vi har ihvertfall hatt krav om det på NM. 

Endret av kineba
Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider