Gå til innhold
Anananas

Gummimatter

Recommended Posts

Pdd har jeg en stor gummimatte i boksen til M. Det er transportbånd, og jeg hater det 😛 Den fliker seg opp i lag og det legger seg flis i lagene, det øverste laget blir krøllete og hesten "snubler" i det og drar opp hele greia osv. Pluss at det ikke dekker hele boksen så det renner tiss under den. 

Jeg vurderer å bestille puslespill-matter i stedet. Hvor burde jeg bestille? Er det noen andre matter som er bedre enn det? De er ekstremt tunge da, noen som har bestillt og vet hvordan det blir med frakt?

skulle også ha hatt opp en del matter på veggene i boksen hennes, noen som har gjort det før? De må ikke være så tunge antar jeg. Vurderer å evt bruke transportbåndene til det.  

Erfaring, tips og triks taes i mot!

Endret av Anananas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har transportbånd på veggene, på sånn ca litt over halve vegghøyden. Hengt oppe i 5-6 år nå, godt skrudd fast, og like hele. Enkle å vaske også.

Siden vi har trevegger bak har vi smurt inn nederste del av veggen og litt av gulvet med flytende asfalt for å forhindre at fukt kommer til. Handyman som tipset, vet ikke om veggen bak er like fin fortsatt, men vi plages ikke med fukt og dårlig inneklima hvert fall. 

Til gulv har jeg ingen innspill dessverre. :)

Edit: Slik har jeg satt de opp.

IMG_1032.JPG.3817e65131395b1e2cbd6f6ef98879f2.JPG

Endret av TonjeS
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns de store gummimattene fra FK var nesten like ille, så jeg endte opp med å hive ut mattene og heller bruke et tykkere lag med flis (stallpellets som ikke fløffer seg ut i kantene). Det samlet seg tiss og tisseflis under mattene :/ Kan hende puslespill er bedre, men ser for meg det renner ned under dem og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Issa skrev:

Syns de store gummimattene fra FK var nesten like ille, så jeg endte opp med å hive ut mattene og heller bruke et tykkere lag med flis (stallpellets som ikke fløffer seg ut i kantene). Det samlet seg tiss og tisseflis under mattene :/ Kan hende puslespill er bedre, men ser for meg det renner ned under dem og..

Vi hadde dem i den gamle stallen, og da jeg tok opp mattene for å vaske til sommeren var det minimalt med tiss under 😊 Men de må jo tilpasses skikkelig da, og jeg tror ikke boksen hun står i nå er "standard ferdigboks str" så vet ikke om det blir vanskelig 🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Anananas skrev:

Vi hadde dem i den gamle stallen, og da jeg tok opp mattene for å vaske til sommeren var det minimalt med tiss under 😊 Men de må jo tilpasses skikkelig da, og jeg tror ikke boksen hun står i nå er "standard ferdigboks str" så vet ikke om det blir vanskelig 🙄

Kan man kutte dem til? Vet Boj Norge har dem (http://www.boj.no/gummimatter) så du kan jo sende dem en uforpliktende mail å høre ang frakt. De kjørte innredninga, dørene og vinduene mine fra Sverige uten at frakta ble så veldig dyr, og i tre omganger uten at jeg betalte noe ekstra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne jeg. 

Jeg har fått hand om sånne gummimatter med hull i, som brukes på belastede stedet eks i gress i parker, på plen i barnehager eller uten for inngangsparti. 

Jeg vurderte legge det i luftegården enkelte steder, evt utenfor stalldøra og i stallgangen. 

Noen som har erfaring med bruk av sånne? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå