Gå til innhold
Legaat

Allsidig fjordhest settes ut på helfôr

Recommended Posts

Jeg formidler denne på vegne av eier! Send meg PM ved interesse, så videreformidler jeg kontakt med eier! :)

Hoppe, f. 05, e. Eikåsen Gullfaks. Brunblakk, 145 cm mkh.

Settes ut på helfôr for en periode på 6-8 måneder til seriøs og satsende rytter. Settes ut i enten Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark, Vestfold ca. Stallplass med ridebane og fantastiske turmuligheter i Halden kan beholdes, hvis ønskelig.

Gått 90 cm på stevne, hoppet 130 med rytter. Hopper vann, mur etc - stopper ikke. Viktig at hun kommer til et hjem hvor hun hoppes med, da hun virkelig elsker å hoppe!

Gått LB dressur, men kapasitet for mer. Gjør for- og bakdelsvendinger.

Innkjørt og kjørt i både 2- og 4-hjulsvogn.

Gått mye på tur - snill og tar seg fram over alt.

Hesten er fulgt opp med vaksine, hovslager, ormekur, tannstell, equiterapeut osv. Snill med hovslager og veterinær. Stevne- og reisevant. Enkel å laste (selvlaster). 100% trafikksikker og kald i hodet.

Ukomplisert med alt, men hun kan være sprek og noe sta, så rytter må være bestemt og erfaren! Kan komme med et gledesbukk når hun er gira/sprek, men er aldri slem.

Lav i rang, går godt sammen med andre hester.

Krav til fôrtaker:

- Over 18 år

- Hesten skal stå på boks om natten (ikke utegang), men må ha mye utetid sammen med 1 eller flere hester

- Ikke barfot, hun skal ha sko

- Ikke fri tilgang på grovfôr ute/inne, blir fort overvektig

- Hesten må ris/kjøres og holdes jevnt igang

- Skal følges opp av hovslager (og veterinær osv ved behov, såklart)

Settes kun ut fordi jeg ikke har tid til å holde henne aktivt igang selv om dagen pga 100% jobb + studier. Derfor er det viktig at hun kommer til noen som ønsker å bruke henne variert og gi henne den treningen og oppmerksomheten hun fortjener.

Flott mulighet for en som vil kjøre, ri både tur, sprang, dressur og starte stevner!

Utstyr følger med og kontrakt skal skrives.

Ta kontakt for bilder og en prat! :)

Endret av Legaat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå