Gå til innhold
LillianK

Nyttårsaften

Recommended Posts

Var bortom nå - temmelig nervøs ponni. Svettet, og med verdens største øyne. "Heldigvis" typen som trykker seg opp i et hjørne og skjelver heller enn å hoppe på veggene og skade seg selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her sto hesta inne og slappa av mens det drønna rundt dem :) gikk inn rett etter det værste smellet, og ble

møtt av klar for-mer-mat-vrinsk, og helt avslappa gamper :) 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.12.2016 at 13.11, stinej skrev:

Hvordan får dere til ørehette, gummiører, bomull og ørepropper? Har prøvd alt, men min bruker ca ett sekund på å kvitte seg med sånt, og det etter at jeg har brukt et kvarter på å få det på. :lol::gaah:

Haha, forsøkte med ørehette og bomull i år, det gikk ca ett sekund før den av var ja :lol:

I år som alle år går utegangshestene hos meg ute. Det er ganske mye raketter rundt her, så det er ingen hyggelig kveld for noen. Men de er flinke og flokker seg sammen og passer på hverandre, og løper rundt i en snau halvtime før de roer seg igjen. Når samtlige ni hester legger seg ned å ruller seg på tur, er det på tide å gå inn igjen :lol:

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har nok hatt en lang natt. Har ikke lagt å sovet i natt, ikke noe spon i halen eller på ryggen. Var også fryyyktelig skummelt å gå ut i morges. Men han roet seg temmelig fort når han hverken så eller hørte noe unormalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle hos oss virket helt normale nå, ingen sår eller skader eller stress. Så regner med at alt har gått nogenlunde bra :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var to av fem litt skeptiske og resten rolige. Fikk en snap av M som spiste høy og var supersøt, rolig og lite brydd 🙈

Godt å høre! Jeg var innom rundt halv 1 og da var de klare for natten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk bra her også! Jeg styra litt på forhånd, men kom på at han har tross alt overlevd 4 nyttårsaftener på uteboks i et boligfelt før han kom til meg - så eneste jeg gjorde var at han gikk med grima på og fikk litt ekstra høy. Naboen titta til han når rakettene var ferdig, og vi var innom på veien hjem, rundt 04. Stille og rolig 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var 1 som reagerte kraftig hos oss - den er jo nervevrak fra før av, så.. Ellers hadde alle de andre vært helt rolige. Min hadde enten halvsovet på sin faste plass, eller spist. Boksen vitnet om at hun var seg selv. Ikke noe rot og like renslig som alltid :) Digg. 

Endret av Legaat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ungutta hadde tråkket en del rundt, var bare å måke hele midtpartie av boksen rett ut i trillebåra og fylle på ny flis. De andre hadde jo driti mye - mange timer inne og mye høy 😅 Men tydeligvis stått i ro og flis over hele seg så de har sovet godt. I dag bar de ikke preg av gårsdagen da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stalleier hadde foreslått å fore privathestene på utegang ute I luftegården (ikke I utegangstallen) og hadde som vanlig) gitt skolehester mat inne I deres utegangstall.  De var hjemme på kvelden og observerte at privathestene støkk litt før de spiste videre mens skolehestene føyk ut fra utegangstallen og løp rundt før de etterhvert gikk inn igjen.. og så kom et nytt smell(?) og så føyk skolehestene ut igjen.. Hun mente privathestene hadde det best:-) så neste år skulle skolehestene også bare stå ute... (er vel ikke allverdens bråk I området men noen raketter blir det jo).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå