Gå til innhold
Katrine

Liten traktor til innkjøring av grovfôr etc.

Recommended Posts

Jeg ønsker meg en liten traktor som jeg hovedsakelig skal bruke til å kjøre inn fôr til hestene. (altså en traktor jeg kan sette klype på). Tenker også å bruke den til å skrape underlaget om våren når snøen smelter fra de oppgrusa områdene.

Noen som har tips til hva jeg bør se etter, og i hvilken prisklasse jeg må belage meg på å kikke i til det bruket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått god hjelp i denne gruppen: https://www.facebook.com/groups/328682097182603/?fref=ts

Traktorer er ganske rimelige i innkjøp, og min erfaring er at de enten går eller står. Men jeg har også hatt bistand fra en bekjent som er mekaniker, blant annet på traktorer. Hvis du har en lokal mekaniker el. kanskje du kan få råd av han også. Ofte vet de lokale (selvstendige) mekanikerne hva som finnes rundt om på bygda også (naboen til X har en traktor i hagen). Foreningen for hagetraktorer tror jeg er større en norsk hagebåtforening, for å si det sånn :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompaktlaster. Kan sette på alle mulige dingsedangser foran.  Ønsker meg til jul, men de er relativt dyre og er ikke sååå mange å finne brukt. Ligger noen på finn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg jobbet i stall hadde de en avant som de brukte til møkking, der finnes det jo en jungel av utstyr man kan putte på, og det er nesten ikke grenser for hva den kan brukes til.. genialt

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stefaren min har avant på gården i tillegg til traktorer. Den er super til masse, kjøre rundball, måke osv. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er ganske flatt hos deg og du er sikker på at du ikke vil ha behov for å bruke maskinen til for eksempel snørydding osv, kan kompaktlaster ol. være veldig smart :) De ser enkle og pene ut, og gjør nok jobben. Men huttihei for noen priser!

Hvis budsjettet ikke strekker til en kompaktlaster el. er bruktmarkedet for traktorer et godt tips. Trenger ikke kjøpe noe stort, man får sterke og gode traktorer for 10-20'. Sett på spyd / pallegaffel / klemme foran og du er klar for å jobbe - de kan koste alt fra 1000 og opptil 5000 (nyprios). En "gråtass" / massey / liten ford eller valtra for eksempel. Er veldig fornøyd med min Ford 6600 (stor traktor). Ikke bare starter den alltid og går som ei kule, men den gjør alt av jobb og jeg kan brøyte selv, og selv når jeg brøyter / jobber tungt, er den gnien på dieselen. Full tank holder nesten hele vinteren. De moderne maskinene er mye dyrere i drift generelt og har mer elektronikk. Jeg kan enkelt reparere min, enten selv eller om det er større eller mer kompliserte ting, får jeg hjelp av familie / venner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå