Gå til innhold

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

kjersti *

Horsepro pluss bruker

Recommended Posts

Er det noen som har fått med seg hvorfor horsepro har blitt lagt om? Er det kun for å få lagt inn en ekstra avgift? 

http://www.horsepro.no/index.php?r=user/userRole/plusUser

Der står det at både resultater og terminlister kan bli begrenset på et senere tidspunkt, at man rett og slett ikke får se hvilke stevner som eksisterer (liten underskrift under skjema). Jeg synes det virker helt fjernt!!!!

Det har ikke vært noe info i forkant heller om at dette skulle endres.... :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Romanci skrev:

I alle dager! høres helt idiotisk ut!!!!

Jeg kan bare ikke fatte hva de tenker med.... :sint: eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, kjersti * skrev:

Jeg kan bare ikke fatte hva de tenker med.... :sint: eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

jeg har heller ikke fått med meg det der før! Men det blir jo tydeligvis da nok en tvungen avgift for å i det hele tatt få startet stevner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Romanci skrev:

jeg har heller ikke fått med meg det der før! Men det blir jo tydeligvis da nok en tvungen avgift for å i det hele tatt få startet stevner!

Sier bare: :thumbsdown:

Dette er det første de legger ut: 

"Nå kan du som rytter selv påvirke hva speaker skal si når du kommer inn på banen!

I sist uke lanserte vi en del nyheter på HorsePro, men uten å gjøre et stort nummer ut av det. Sakte men sikkert, i tiden som kommer, vil vi spre ryktene om ny funksjonalitet. Den første nyheten vi vil introdusere er en funksjon vi har kalt "Mine ryttere".

Det viktigste med "Mine ryttere" er muligheten for hver enkelt rytter til å lage sin egen presentasjon til speakere på stevner. Speakere kan fra startlistene hente ut rytterpresentasjoner, der en del er standard og hentes fra resultat- og startlister.

Den viktigste delen er derimot den du som rytter selv kan legge inn, der du kan presentere treneren din, eventuelle sponsorer, og ikke minst dine høydepunkter og fremtidige mål.

Har du forslag til andre ting som burde være med i presentasjonen, gi oss beskjed. Vi kan enkelt tilpasse så mer informasjon blir tilgjengelig.

"Mine ryttere" er tilgjengelig via brukermenyen når du er logget inn i HorsePro. Funksjonen krever at du har Pluss-tilgang i HorsePro."

Definitivt konkurransevridende og ekskluderende spør du meg 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt latterlig. Det er dyrt nok å starte i Norge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble ordentlig forbanna jeg. Hva pokker er vitsen med å tigge enda mer penger for nødvendige funksjoner!? La igjen et innlegg på facebooken deres, synes det er tull - om det så "bare" koster 200 kr i året. Det er 200 kr jeg kunne brukt på andre ting..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpløst. Se til travet! Alt åpent, alt gratis og statistikk langt tilbake!

Snikinnføring av avgifter er stygt! Klubb, lisens OG horsepro? Er dette vedtatt i nryf som ok?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med dere. Jeg har ikke starta noe stevner (ikke siden jeg gikk på rideskolen, og det kan vel strengt tatt ikke kalles et stevne), og med alt man må gjennom og gjøre og betale for for å få lov til å starte så føles det som et rimelig stort steg å skulle komme seg dit. Det føles ganske stress å gjøre alt det bare for å starte litt for gøy..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt latterlig faktisk. Jeg er jo akkurat i den situasjonen hvor jeg i lengre tid har presset meg ut av komfortsonen for å innstille meg på å starte litt. Men det blir jammen meg bare dyrere og dyrere.

Og det er faktisk ganske mange penger når det er sånne som meg og fryktelig mange andre som kanskje vil starte 2-3 stevner i sesongen. 300 til rideklubb, 200 i ekstralisens + lisenser. Det blir gjennomsnittlig ganske mye pr. Stevne altså. Nei, fy så kjedelig. Snakker om å legge til rette for rekruttering gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv islandsheststevner.... [emoji16]

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aff.... tulle-horsepro :(

12 minutter siden, Issa skrev:

Prøv islandsheststevner.... emoji16.png

Sent from my iPad using Tapatalk

Hva er det med dem da? Jeg har ingen kunnskap om det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ofte ganske dyre å starte. Men, er man medlem i en klubb har man automatisk tilgang på hele stamboka, som er internasjonal. Så alle islandshester i alle land er registrert der. Jeg bruker den mye:) i tillegg ligger resultater på alle ofisielle visninger der. Og resultater fra worldrankingstevner iallefall for de siste 6-7-8-9-10? Årene. Klubbstevner og c stevner må man google litt for å finne. Men de fleste klubbene er jo flinke å legge sånt på nett da.

Og ingen tullete lisenser for å starte c stevner og klubbmesterskap osv. Skal man ri worldranking må man ut med rytterlisens. Den er på 500kr tror jeg. Og vi trenger ikke grøntkort:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Sivoya skrev:

Jeg er enig med dere. Jeg har ikke starta noe stevner (ikke siden jeg gikk på rideskolen, og det kan vel strengt tatt ikke kalles et stevne), og med alt man må gjennom og gjøre og betale for for å få lov til å starte så føles det som et rimelig stort steg å skulle komme seg dit. Det føles ganske stress å gjøre alt det bare for å starte litt for gøy..

Man må virkelig ville starte for å begi seg ut på papir- og betalingsmølla ja. Jeg skulle delta på ETT distriksstevne i 2014, og måtte da løse inn lisens (400 kr), være medlem av rideklubb (300 kr) og førstegangsregistrere Riyah (400 kr). Så for å starte det ene distriksstevnet, betalte jeg 1100 kr - og det var utenom selve stevnet (som kostet meg nesten 2100 med oppstalling).

Det ble en dyr helg for å si det slik! Ikke svarte det til forventningene heller, så jeg følte jo jeg kastet penger ut av vinduet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må virkelig ville starte for å begi seg ut på papir- og betalingsmølla ja. Jeg skulle delta på ETT distriksstevne i 2014, og måtte da løse inn lisens (400 kr), være medlem av rideklubb (300 kr) og førstegangsregistrere Riyah (400 kr). Så for å starte det ene distriksstevnet, betalte jeg 1100 kr - og det var utenom selve stevnet (som kostet meg nesten 2100 med oppstalling).

Det ble en dyr helg for å si det slik! Ikke svarte det til forventningene heller, så jeg følte jo jeg kastet penger ut av vinduet.

Ja, pluss at jeg ikke har grønt kort heller, så da må jeg investere både tid og penger der.. Det å komme seg ut på sitt første stevne krever en fryktelig stor innsats!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, grønt kort er jo et kapittel for seg selv. Spesielt når man er over 16 og det er stort terskel for å ta GK sammen med en flokk 10-åringer (og hvor alt er tilrettelagt for nevnte 10-åringer).

Jeg fikk jo ordnet mitt etter MYE om og men, og jeg løste ut rytterlisens litt for å ha meg i systemet (så er jeg helt ferdig med GK om jeg skulle miste det etc). Men hadde ikke jeg fått ordnet det grønne kortet på måten jeg gjorde det på, hadde jeg mest sannsynlig sittet uten grønt kort enda.

Det er et håpløst opplegg og jeg håper de skjønner det snart. De taper mye penger på de som sitter på gjerdet og vurderer det til at stevner er for dyrt, for mye arbeid med registrering og kursing osv.

Jeg trodde liksom en skulle prøve å rekruttere til den lille sporten vår, jeg da. Men målet er visst å skvise mest mulig penger av de som er ute og starter, framfor å invitere folk med åpne armer og lave kostnader (da tenker man seg ikke om to ganger heller, om det ikke koster så mye)

Sendt fra iPhone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt idiotisk mye styr og penger f for å komme seg ut å starte nå.

Hvis klubbene blir flinkere til å arrangere rene klubbstevner ville det hjulpet litt på rekrutteringen. Klubbstevner krever vel bare medlemsskap i klubb og hestepass, og kjøres stort sett utenom horsepro. Da går der ihvertfall å prøve seg litt før man må inn i papirmølla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mannen i huset her kunne nok godt startet kjørestevnet i juni. Men grønt kort er litt av en bøyg altså.. Lurer på om han noen gang kommer til å gidde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper de kunne kommet fram til en enkel løsning på GK for voksne snart. Noe å gå gjennom over nettet f.eks. Det arrangeres alt for lite GK-kurs allerede som det er. Husker jeg tok KRI for tre-fire år siden, og som 20-åring synes jeg det var lagt opp helt tullete. Sikkert fint for den yngre garde, men for meg som hadde min egen hest, hadde ridd i 16 år på det tidspunktet og generelt var godt hestevant var det 4 timer med kjedsommelig pinig.

Og så lenge du møtte opp, besto du. En kunne svare feil på alt og likevel bestå fordi man var med. Er ikke rart det dukker opp så mye "Kan jeg starte med x-utstyr i dressur?" på facebookgruppene. Jeg synes hele ordningen med GK er utdatert, spesielt når den ikke fungerer. Det er greit det er en liten terskel for ungjenter som skal ut å starte stevner (iom det kreves at man gjør seg kjent med KR før man kommer på stevne b.la), men for de voksne som har drevet med hest så og si hele livet, vil ikke et sikkerhetskurs (hvor du blir bedt om å alltid leie en hest i hodelag med bitt og med hjelm på hodet), hoppe et kryss på 50 cm og en gjennomgang av KR gjøre deg spesielt bedre skikket på konkurransebanen.

Og når en helg med GK-kurs koster rundt 1000-lappen, da skjønner jeg godt at folk gir beng i å gidde dette stevnetullet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så enig! Holder jo på å fikse opp i GK selv. Et evig styr.

Jeg har jo ikke tenkt å starte for å vinne, men kun for å ha litt mål og utfordringer, men jeg kjenner at det frister virkelig å bare blåse i det hele. Lite motiverende å sitte å lære hvordan eg skal strikke en hest (mangler praksis i stall). Når i tillegg de som driver med det gir me helt forskjellige svar på hvor mye jeg trenger (har rideknappen fra før, noen sier den supplerer, mens jeg skjønner det er feil) og attpåtil kun svarer med to ukers mellomrom gjør det ikke lett å komme inn i sporten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aff.... tulle-horsepro [emoji20]

Hva er det med dem da? Jeg har ingen kunnskap om det [emoji6]

Bortsett fra de småstevnene på vinteren koster de 1500-3000 pr stevne. Hesten må være registrert, koster vet. X2 pluss avgifter til stambokkontoret på 2k som jo er en engangs, men det er vel de hesteregistreringene og. Rytterlisens i tillegg på ca 600 kr årlig for a-klasser og noen b-klasser (nivået på ekvipasjen) , pluss medlemsskap i klubb ca 1000 årlig. Men vi slipper grønt kort da xD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes islandshest høres like dyrt ut som "vanlige" stevner jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med trav isteden - 100 kr for å starte i vanlig løp, 300 kr til kusken og 10 % av evt premie, 300 kr i travlagmedlemskap og 400 kr for amatørtrenerlisens. Og tusenlapper å kjøre om i løpspremier [emoji16]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Synes islandshest høres like dyrt ut som "vanlige" stevner jeg [emoji14]

Dyrere.. Dagstevner her koster alt fra 400-650.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Opprett ny...