Gå til innhold
Mariell

Unghest født 2014

Recommended Posts

10 timer siden, Bitten&Betty skrev:

Hun er en utrolig sjarmerende ponni, med hodet skrudd riktig på 😍 Skulle hatt den i str xl bare 🙈

Syntes der er en fin størrelse det der jeg! 😇 Hilsen evig ponnirytter.

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi begynner å få litt meir gjennomtenkt trening og synest det begynner å vise på kroppen. Vi sliter fremdeles med å vere korrekt på høgregalopp, men bitene faller vel på plass det og 😊

IMG_20190223_160933.thumb.jpg.f1230aa4a52c1520ee126941cf44b498.jpg

Og, rein hest kommer eg vel aldri til å få 😒

• Liker 5
  • Wow 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, LisaFi skrev:

Hopper jo veldig fint, så hvorfor ikke? 

Ryttern er ei pyse. 😎

Vi ønsker oss faktisk en duganes sprangrytter, men de gror ikke på trær. Hesten er jo fantastisk rytmisk og balansert - så det hadde vært gøy å prøvd litt mer enn knehøye hinder.

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har så lyst til å hoppe litt mer med min, han kan jo hoppe høyt, men han er jo ikke den lette typen for å si det mildt, pluss rare vinkler i frambeina jeg tenker det er greit å ikke provosere så mye. Men når jeg ser slike bilder og filmer savner jeg de gamle sprangdagene mine, det var jo skikkelig gøy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprang er så gøy, og dere ser jo riktig fine ut @Elisabeth E :D Jeg gleder meg til min er tilbake og har landa litt, og vi også kan gå tilbake til bomarbeid og etter hvert litt mer hinder. Spørs om vi noen sinne kommer oss til sånne høyder som du hopper der da 😂 Men det er ikke så farlig, det viktigste er at hest og rytter har det gøy :D 

• Takk 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror sprangen er veldig gunstig for min, fordi det oppmuntrer at hun er litt mer uredd og suger mer framover enn det som er naturlig for henne. :)
Vi er med på veldig OK bomtimer om dagen, men ønsker oss også "sprang for dummies" - så vi får utfordret oss selv litt mer.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går var omtrent første gong vi hadde framovertenkt galopp i lina, på gudene vite når. Så lurer på å sette opp bommer å la han prøve seg der først for vår del. 

Piloten er bare drit pyse 🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og min er veldig sjølvdreven i laushopping heldigvis. Mulig vi må teste det ein dag snart igjen 😊 var vel sist i sommer vi gjorde det 🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slutta å løshoppe min på utebanen. Hun hopper bare ut av banen 🙈 Må få komt oss opp i hallen  og lekt litt med hinder snart, for hun synes det er gøy :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med herpesvirus og norsk vinter er motivasjonen litt "tjæ" om dagen.

Så da "tulletrener" vi. 

Prøvde vel halsring så vidt en gang i fjor.

Flink ponni! :)

(Tenkte på deg @AstridN, for Jazz kan av og til være litt heliumballong, og barbak med halsring er jo ikke akkurat Alcatraz når det kommer til kontroll.. Og da relaterte jeg meg veldig til dere som er litt usikre på hesteryggen "til vanlig" - og tenkte at fy søren så modige dere er!!! Det krever masse guts å utfordre redselen sin altså)

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varierende intensitet på treningen om dagen, pga treningsforhold, vær etc. etc.
Så det har blitt en del fritid på frøkna, men vi har da fått ridd litt innimellom.

Siden banen har vært ganske æsj en stund, har vi konvertert til "islandshest-dressur" 😁, og bruker grusveien utenfor stallen som en lang langside.
Fungerer overraskende bra! :) 

Har begynt å lenge steget sitt fint, og i går red vi 4 rene bytter som kom som perler på en snor! :D

Det er med vilje at jeg legger inn byttene så tidlig i utdanningen, for hun er så voldsomt godt balansert. Hvis jeg skulle fortsatt i kontragalopp voldsomt mye lenger, så tror jeg hun hadde "blitt sittende fast" der.
Så får vi se om hun blir stødig nok til å skille på det slik at vi kommer oss ut i noen LA'er i år, eller om vi bare sitter litt på gjerdet.
Denne herpes-situasjonen har jo lagt drepen på det meste av motivasjon og treningsambisjoner....

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider