Gå til innhold
Eva

Sprang-videoer

Recommended Posts

"Mine" rytterar hadde og 4 vinterbroddar under NM, fungerte heilt supert i både sprang, presisjon, maraton og knøttecupen :) må og legge til at eg synest grasbana i Askim var veldig god, ingen antydning til gjørme sjølv om det var ganske mykje regnver og stor belastning på bana med x antall runder med sprang og presisjon i høgt tempo på den. Oppvarmingsbana fekk eit par gjørmeflekkar, men der var det tross alt maratonhinder, og flekkane utgjorde kanskje 2x10 meter totalt. Veldig positiv oppleving av å konkurrere på gras for oss som ikkje har gjort det før, hestane storkosa seg :D

Hovslagaraen vår slår rett nok eit slag for det han kallar konkavsko, då slepp ein brodder, og det skal gi betre feste når ein svinger på gras enn det broddar gjer. Eg har ikkje prøvd det sjølv, men årets GM sprang under fjordhest NM reid med slike sko, og det fungerte jo tydligvis bra :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ponnis er i gang med sprangkarrieren 😂  her er et par videoer fra hans første og andre bomtimer, det siste klippet er fra dagens time. Det første klippet der vi hopper, der han satser tidlig og overhopper, var hans andre sprang med rytter noensinne, og det neste er hans tredje. Det gikk litt bedre, alle gode ting er visst tre! :D 

(Vi har hundre tusen ting å forbedre, men det er greit, vi får jobbe på! Gøy å være i gang er det uansett :D ) 

Endret av Sivoya
  • Liker 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flinke :)
Morro morro når man er i gang og kan begynen å "ri", og ikke bare være med oppå der. (Y)

Men herrejemini så mange bommer, hadde dævva av all bæringa 😂 

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
57 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Morro morro når man er i gang og kan begynen å "ri", og ikke bare være med oppå der. (Y)

Derfor jeg betaler ei for å komme å trene meg, for jeg gidder jo aldri finne frem bommene hvis ikke noen tvinger meg 😛 Er ikke såå glad i sprang..

• Liker 1
  • Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Mona skrev:

Derfor jeg betaler ei for å komme å trene meg, for jeg gidder jo aldri finne frem bommene hvis ikke noen tvinger meg 😛 Er ikke såå glad i sprang..

Når jeg hopper på egenhånd er det også sånn "3 bommer og to hinder", fordi jeg gidder ikke bære mere 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første jeg tenkte var at det er litt heftig for en hest som er ny på det, men så taklet han det jo finfint. Min hadde tryna midtveis tror jeg 😂 han har en tendens til å ta alt i ett når han først tar i 😜

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Elisabeth E skrev:

Takk! Det var kjempegøy :D Og etter den timen i de første videoene måtte jeg bære bort alt sammen alene 🙈 Vi er en gjeng som har timer så som regel har det vært 3 bomtimer på rad, og de fleste er fler på timene. Men den første gangen hadde jeg siste timen alene, så da måtte jeg bære inn alt alene. Det var ganske slitsomt :P Heldigvis kan jeg rulle bommene bortover på bakken ved å sparke i de da, det gjør det litt enklere.

8 minutter siden, smaaen skrev:

Første jeg tenkte var at det er litt heftig for en hest som er ny på det, men så taklet han det jo finfint. Min hadde tryna midtveis tror jeg 😂 han har en tendens til å ta alt i ett når han først tar i 😜

Vi startet forsiktig altså, for å se hvordan han takla det! Vi hadde noen rekker med 3-4 bommer også, og startet med alle bommene på bakken. Men det gikk kjempefint så da var det greit å gi han litt mer utfordringer :) Vi har jo også longert ganske mye over bommer og små hinder så jeg vet at han kan plassere beina ganske bra. Jeg tror nok det kan bli en fin hobby-spranghest av han etter hvert :D 

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er så utenfor komfortsonen som det kan få blitt. Hesten hopper han. Bare at det er 40 meter unna ca :P Livredd. Klorer meg fast men også litt gøy... 

• Liker 3
  • Yay 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo ut til å gå bra det, @Mariell? :D Du er tøff som prøver selv om du synes det er skummelt! Teknikken blir vel bedre med trening, så det er bare å stå på 😁 

Endret av Sivoya

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er kjempetøff, Mariell! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går overraskende bra. Og det er kun pga hesten, ikke meg :P  Skjønner ikke at jeg syntes dette var gøy tidligere. Men det må øves på dette også, som alt annet :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider