Gå til innhold
Nina&Løvehjerte

Kjøresnikksnakk

Recommended Posts

Prat i vei om kjøring :D

Har fått tak i en baksele fra en gammel bogtresele. Pusset og vasket den så den er blitt klar til bruk.

Men hvordan feste denne til en surresele?

Hva fester jeg i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke feste bakselen direkte i vogna, da?

Min neste hest skal definitivt være innkjørt og kjørbar. Har vogna klar i garasjen til den dagen kommer :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og banner litt over begrenset antall kjørestevner....

En hest på stallen skal kanskje starte NM Fjordhest neste år, og må starte 3 kjørestevner for å kvalifisere seg til kjøredelen av senior-sammendraget.

Men hvor finner man 3 DMP-kjørestevner på østlandet før juni/juli (og etter nyttår)?

Endret av KatrineH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det kun for travfolk og konkuransekjørere eller for oss som koser seg i skogen her også :P Jeg hører til siste kategori nemlig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det kun for travfolk og konkuransekjørere eller for oss som koser seg i skogen her også :P Jeg hører til siste kategori nemlig :D

Jeg er også en slik kusk, og det er nok plass til oss også :) Min mann kjører konkurranse, men jeg er for pysete til slikt!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass til alle som liker kjøring håper jeg :)

Jeg har konkurranse som mål, men er veldig glad i bare lalle på tur også. Men må vente noen år da, kjørehesten min er bare 1 år og ikke kjørehest enda :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass til alle som liker kjøring håper jeg :)

Jeg har konkurranse som mål, men er veldig glad i bare lalle på tur også. Men må vente noen år da, kjørehesten min er bare 1 år og ikke kjørehest enda :P

Du kan låne ponnien min :183066bd:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, så bra. Dressurkjøring ser spennende ut, men kjenner jeg meg sjøl og gampen så får vi ikke trent noe og da blir det for dumt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og lillemor har vært på kjørekurs 22-23, og eendelig har vi fått prøvd å kjøre! Fikk desverre ikke noen bilder av oss med vogna på i trav, men skal prøve å få lagt ut en liten film-snutt etterhvert ;)

Legger med et bilde fra første økt med litt tømmekjøring.

DSC_0457.jpg

Okei, et til :P Dette også fra første økta, med vogna på! Neste økt kjørte vi i skritt uten hjelpere :)

DSC_0466.jpg

Endret av sfagervik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har man fått prøvd både den nye selen, nyoppusset vogn og en ponni som ikke har blitt brukt de siste 3 mnd, og heller ikke gått i vogn på like mange mnd. Først en tur i hallen, for å teste

post-189-1347035798,87.jpg

Deretter kunne jeg ikke dy meg en tur ut, og da ble utsikten slik

post-189-1347035844,95.jpg

Jeg er bitt av kjørebasillen:P

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lindaeve

Så gøy at det er noen kusker her! :D

Lekker sele Karaad, er det ideal? Er på jakt etter rød/rødbrun sele til skimmelen vår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ideal leathertech'en, ja;) veldig fornøyd til nå, selvom den er ganske stiv enda. Robust sele, som jeg kjøpte "brukt".

Her kommer noen bilder fra kjøreturen vi hadde idag. Ponni ble litt vel sliten, så regner med ho kommer til å ha gangsperre imorra. Var en veldig fin tur, og frøkna var gullegod:)

post-189-1347208456,98.jpg

Vært ute en times tid her, endel bakker, så god å svett.

post-189-1347208565,95.jpg

post-189-1347208844,27.jpg

På vei hjem, med veldig sliten ponni:P

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt hest for første gang idag :) Jeg har så vidt kjørt littegrann før forsåvidt, men idag har jeg kjørt halvannen times tur med travhest. Hadde med meg "kjørelærer" da :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og banner litt over begrenset antall kjørestevner....

En hest på stallen skal kanskje starte NM Fjordhest neste år, og må starte 3 kjørestevner for å kvalifisere seg til kjøredelen av senior-sammendraget.

Men hvor finner man 3 DMP-kjørestevner på østlandet før juni/juli (og etter nyttår)?

Ta en vestlandstur? men ja, det kan føles håpløst..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh her skal jeg bli med! Har ikke fått kjørt lus noe siden før sommern, men nå er hun så tykk at hun snart ikke passer mellom dragene så nå MÅ vi ut. :lol: Og impulshandlet brukt travsele til bugen, så må få kjørt inn henne også. Fant ut at vogna til lus passer henne også om jeg får tak i større hjul :D Og bytter hjul er lett som en plett. Samt at vi har masse gamle sleder og sånt på gården her.

Har heldigvis god tilgang til gode gamle hestekarer her, så får masse god hjelp når vi kommer så langt som til å spenne bugen for vogn. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger Haeslich skal ha kjøre kurs på Damgården i Larvik, 12-14. Oktober. 1500.- m hest, 200.- døgnet i oppstalling og 500.- for bare teorien. Oppmøte fredag kl 19.00.

Kun plass til 8 ekvipasjer, så skynd deg å melde på til Thorfinn på thorfinn@ifokus.as eller på tlf: 33-11-59-50 og 41-68-30-30

from my HTC One X using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå