Gå til innhold
Nina

Eksemdekken

Recommended Posts

Svalur har begynt å få en del stikk mellom frambeina, så jeg tenker å kjøpe et eksemdekken som dekker bedre enn fluedekkenet gjør. Kom over dette: http://www.ice-line.no/index.php?route=product/product&product_id=727

Men er det noen som vet hva størrelse Small, 50-56 cm betyr? Syntes dette dekkenet så veldig ålreit ut og til en grei penge, men må jo ha riktig størrelse.:)

Vurderer også HorseGuard sitt, er det noen som vet hvordan disse er i størrelse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg VURDERER å selge et Boett. Kjøpt for å brukes forebyggende, men Brá blir så deppa av å bli pakket inn at jeg faktisk ikke har brukt det i det hele tatt denne sesongen... Brukt litt i fjor.. Nå har hun overlevd sin tredje sommer i Norge uten noen eksem-symptomer.. Og siden dekkenet nå har ligget ubrukt i over et år så kan kanskje noen andre ha nytte av det...

Dekkenet er grå-beige i fargen, helt og pent, brukt kanskje type 10-15 ganger MAX.. Nyvasket.. Komplett med maske og alt.. Koster 2500 SEK nytt(2220 NOK ca).. Tar i mot bud om noen vil ha, dog ikke skambud da jeg da like gjerne kan ha det liggende;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags størrelse er det da? Hadde egentlig tenkt å ikke kjøpe så veldig dyrt nå da jeg ikke har så mye penger om dagen, men får høre litt på nettbutikken der hva de kan tilby og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Str 3, vanlig islandshest.

Går jo an å vente å se. Husker Høøks sine kom til under halv pris på høsten i fjor, og det kan jo være flere som får eksemdekken på salg utover nå:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan være. Men tenker egentlig å kjøpe litt raskt siden det begynner å øke på med insekter om dagen og han får en del stikk. Skulle egentlig ringe den nettbutikken i går kveld,men var på legevakta da, så får ringe imorgen i stedet. :) Men hvor mye tenker du deg for Boett-dekkenet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HorseGuard sine troooor jeg er ca "vanlige" i størrelsen, om man skal si noe, så er de heller små enn store i størrelsen, men ikke veldig mye. De har også disse "ekstrastørrelsene" i hals og bog-partiet, et som er vanlig og et som er L (eller noe sånt), og om man har en hest som er relativt kraftig foran, så pass på å få denne varianten av dekkenet, eller så kan det bli litt trangt.

Synes HorseGuard er et veldig godt dekken, solid og tykt, men dermed har man også minuset for min del, når det regner en ordentlig skur eller mer, så bruker det lang tid på å tørke opp igjen, så er ikke det dekkenet som er mest egnet for bygevær... Men til tørrvær er det helt topp! Særlig med den lyse gråfargen, merker stor forskjell på "steikefaktoren" på lyse og grå dekken i forhold til mørke dekken på solrike dager.

Jeg bruker for tiden TopReiter som "regnbygedekken" (fordi det puster og tørker bedre, er tynnere, men mindre solid og mørkebrunt i fargen) og HorseGuard sitt som finværdekken(veldig solid og holder insektene svært godt ute, god passform).

Litt avsporing, men sånn halveis on-topic still :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er Boett sitt som fungerer, jeg. Jeg har prøvd litt forskjellige billige dekken, men ingenting holder som Boetts. Blir like dyrt om man handler flere billige dekken som ødelegges fortløpende, istedenfor ett ordentlig. ;) Jeg har en hest på 140cm på ryggen cirka, hun bruker str. 3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekker Boett sitt mellom forbeina på hesten? Vanskelig å se på annonsebildene jeg har sett.

Har også hørt at HorseGuard sitt tørker sent og blir tungt, derfor jeg egentlig ser etter noe annet. Har et annet dekken jeg kan bruke når det regner, men man vet jo ikke alltid når det kommer en skur. Pfiff-dekkenet jeg linket til i førsteinnlegget skal visst tørke ganske kjapt, så ser det som en fordel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boett dekker også mellom forbeina, ser det på det bildet her:

http://www.boett.com...sbild_468x_.jpg

(Bah, teite pcen er ikke frisk og flippa når jeg prøvde å legge ut som bilde, så ble bare link tror jeg)

Omtrent alle sier at Boett sine er best, så de er sikkert verdt pengene så lenge man ikke har en dekkendreper ;)

For min del så har jeg bare kjøpt de litt billigere(topreiter, horseguard, osv) foreløpig, nettopp fordi jeg har en hest som er veldig leken og kan være en skikkelig dekkendreper til tider. Heldigvis er hansnillere med dekken om sommeren enn om vinteren, antar det er spising og varmt vær som sørger for at det blir mindre heftig lek.

Men "alle" sier at Boett er best og verdt pengene, så om han fortsetter å være såpass lite ødeleggende med eksemdekkene, så vurderer jeg kanskje et en gang, så ser man om de varer så lenge som det påstås :)

Endret av Azawakh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har også litt tendenser til å herpe dekken. Han ruller og styrer så fælt, og bryr seg lite om det er steiner der han slenger seg nedpå. Men Bucasene har holdt ganske godt, bare sydd et par ganger.

Har funnet Boett til 1700,- på en nettbutikk, så vurderer det. Men er egentlig litt dyrere enn jeg har råd til akkurat nå. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boett dekker mellom frembeina, ja. Og det tåler en del mer juling enn andre eksemdekken, er min erfaring. Men jeg passer på å sy de flengene det har fått med en gang... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må skaffe et par eksemdekken ila vinteren, prøver å finne noen billige brukte. Datteren min har fått en eksemhest som bare på en mnds tid har drept tre billige eksemdekken. Ikke jeg som skal betale dekken men greit å hilde utgiftene nede...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HANNA!!!!! Jeg vil ha Boettdekkenet ditt!! Trenger absolutt noe nytt (de andre er lappetilappeti) og de er så himla dyre.

Anse det som solgt om du fremdeles vil selge det.MÅ HA DET BARE MÅ HA DET!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hanna sitt dekken er ikke solgt,så om noen gjerne vil ha det,så rop ut til henne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen erfaring med dette dekkenet? Snuggy Hoods Snuggy Bug Body

https://www.horze.no/fluedekken/snuggy-hoods-snuggy-bug-body/310883.html?color=BE

snuggysweetitchbugbody.jpg.d30325251bc27566862da31bbbc5d1de.jpg

På tide å shoppe et par eksemdekken, antar at når snøen forsvinner så er vi igang med insektkrypene... 
Evt. noen som har noen eksemdekken de anbefaler?
Vurderer Boett hver gang, men det er så dyrt, og de herjer en del, så jeg er redd for at det er en dårlig investering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Azawakh skrev:

Har noen erfaring med dette dekkenet? Snuggy Hoods Snuggy Bug Body

https://www.horze.no/fluedekken/snuggy-hoods-snuggy-bug-body/310883.html?color=BE

snuggysweetitchbugbody.jpg.d30325251bc27566862da31bbbc5d1de.jpg

På tide å shoppe et par eksemdekken, antar at når snøen forsvinner så er vi igang med insektkrypene... 
Evt. noen som har noen eksemdekken de anbefaler?
Vurderer Boett hver gang, men det er så dyrt, og de herjer en del, så jeg er redd for at det er en dårlig investering.

Er veldig fornøyd med mitt, har lagt boett helt på hylla. Men det er neppe mer hardfør da, de blir like fort ødelagte.  Utrolig god passform og stoffet liksom føyer seg etter hesten. Min får skikkelig gnagsår på flankene av alt annet :)

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med mitt og. Blir flere slike mot sommeren. Det har overlevd myyye lenger enn Boett i gutteklubben her hvertfall 😅 litt vannavvisende er det også 👍

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg nesten prøve en Snuggy Hoods! :)
Har dere Snuggy Hoods Bug body eller har dere Snuggy Hoods Sweet Itch dekken + nakkedel?

Tenker at Bug Bodyen blir litt billigere enn dekken + nakkedel, og ser ut til at eneste minuset er at den er litt mer tungvint å ta av og på, men det er vi jo vant til. Jarl vil jo også gjerne ha det på, så han hjelper til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Azawakh skrev:

Da får jeg nesten prøve en Snuggy Hoods! :)
Har dere Snuggy Hoods Bug body eller har dere Snuggy Hoods Sweet Itch dekken + nakkedel?

Tenker at Bug Bodyen blir litt billigere enn dekken + nakkedel, og ser ut til at eneste minuset er at den er litt mer tungvint å ta av og på, men det er vi jo vant til. Jarl vil jo også gjerne ha det på, så han hjelper til.

Jeg har et av hver og er ikke helt sikker på hva jeg foretrekker 😂 Er greit å ha bare en del å sette på og feste og styre med, men er også greit å tre på halsen først så resten. De sitter like fint på hesten, begge alternativene. Min hjelper også til, står med hode og hals rett ut mens jeg trer på. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå