Gå til innhold
Camilla

Sprang-prat

Recommended Posts

9 minutter siden, Hanna skrev:

Ja, det er neste steg hos oss også, tror vi er klare for det nå :) 

Vi er jo heldige som har både bomtreninger og sprangtreninger i ridehuset her hos oss (15 min skritting unna), det er luksus!

Ja, dere har jo kommet mye lenger i ridningen enn vi har så dere burde vel være klare for bomtreninger snart :) 

Jeg satser på at jeg kan få være med på noen bomtreninger og kun trave i starten :lol: Men det ville jeg tro går helt fint :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, LisaFi skrev:

Jeg tror du gjør lurt i å komme i gang med det jeg! Så blir det kanskje litt mer lystbetont og moro for T å galloppere også, ruller over av seg selv, får masse skryt, så kommer fatningene skal du se! 

Ja, jeg har tenkt det samme :) må bare få det til i praksis med en litt full timeplan!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Elisabeth E skrev:

For dere som har mulighet til å reise har vi suuuuupre treninger på Ellingsrud hver 14 dag. Neste er 12 feb. :)

Heldiggriser! Har jo både bil og henger, men sånn 8-9 timer en vei for å komme seg å trening er kanskje litt i lengste laget? :P Må prøve å få hoppet litt mer jeg og. Både jeg og gampen har veldig godt av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt litt pause fra sprangen siden NM Fjordhest, så ikke mye å rapportere om her :P

Var på en banehopping i oktober var det vel, ikke noe ellers.
Var påmeldt sprangstevne i går egentlig, men trakk meg en uke før påmeldingsfristen gikk ut, kjente jeg ikke var motivert for å begynne med stevnesesongen helt enda...
Får ta det litt utpå våren, når hengeren min har smeltet fram fra snøen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere spleiser på en spranghest til meg skal jeg holde tråden her gående om jeg så skal svare mine egne poster :lol: neida (joda :engel:) haha! 

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå flytter jeg og hesten til ny stall i morgen, og da blir det mye mer fokus på sprangen, og forhåpentligvis stevne iløpet av en måned eller to😎

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo flyttet til stall der det er ukentlige sprangtreninger, og har blitt med på de. Det er kjempegøy selv om vi er like grønne begge to. Hesten har en skyhøy læringskurve, og tydeligvis et godt talent, så forrige time fikk jeg masse skryt for at jeg hadde blitt så flink å se steget. Måtte bare innrømme da at det var det nok hesten som var blitt :rofl: 

Timene er superkjekke og det blir lagt aller mest vekt på det tekniske. Høyden kommer ikke før det tekniske er på plass, noe som passer meg veldig bra (og jeg er veldig enig med) så vi har vel kanskje vært oppi 50 cm på disse to månedene :P Utrolig glad for treneren, som jeg stoler 100% på, og som gidder å ha timer med en haug med ryttere på lavt nivå. (Og inngrodde dressurtanter :P ) Hun har jobbet som rytter hos noen av de største navnene i verden, og vet virkelig hva hun holder på med. 

Og så er det ganske deilig å være sååå grønn på noe. Jeg har ikke peiling på hva som skal være vanskelig og ikke, så jeg gjør nå bare som jeg får beskjed om. Ikke har jeg noe som helst å bevise heller. Og på en dressurhest som kan jobben sin er jo ofte det som skulle være vanskelig ikke så vanskelig da (har jeg skjønt).. brutte linjer, bøyde linjer osv går bare på rutine.. en okser på 40 cm derimot... 😵 (for rytteren da, hesten har som sagt løpt avgårde i læringen sin :rofl:

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Risk har startet sprangkarrieren sin, med sprangtrening for instruktør for første gang :D 

IMG_1927.PNG.7a189138c9f2e0d76e81b532ab5b2707.PNG

Jeg trenger ikke å bekymre meg for at hesten ikke kan gå stort iallefall :ninja:

IMG_1926.PNG.1306a3f0075eaaf021fe553084d0d729.PNG

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hoppet siden stevnet i september. Hesten ble jo syk bare et par uker etter. Håper å kunne hoppe igjen snart da... 2 kryss på 30 cm på mandag tells ikke helt føler jeg, men hesten ble superfornøyd! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprang og sprang fru blom :ninja:

Får prøve å holde litt liv i denne tråden også.
Ponnifjerten var litt seig i rumpa etter en god dressurøkt dagen i forveien, så det ble med litt takt- og balansetrening på ukas trening :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
55 minutter siden, Issa skrev:

@Albina saaaavner sprangtreningene :icon_cry:

Akkurat nå hadde det blitt spenstig med 50cm snø i tillegg :lol: Men ja, enig. Det kommer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Albina skrev:

Akkurat nå hadde det blitt spenstig med 50cm snø i tillegg :lol: Men ja, enig. Det kommer!

Funka ikke å ri tølt i 50 cm snø, dommerne var ikke imponerte :lol: Men gleeeder meeeeg 

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To små filmer av oss. Ordentlig dressurtante, og ganske grønn dressurhest. Men gøy har vi det absolutt :D 

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Albina skrev:

Bli med på Ellingsrud da vel! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er flinke @kineba:ahugegrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig dridla meg til å laste opp film, så her kommer den fra forrige uke, ny sprangtrening står for tur i kveld :) 

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går hadde vi vår 3. sprangtrening for vår nye faste instruktør, og vi fikk såååå masse skryt :D Risk tar det kjemperaskt og vi har masse fremgang fra 1. treningen :D 31. mars skal vi ut på stevne igjen (hvis utenbanen tiner) og starte 70 og 80cm :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal begynne å hoppe min igjen nå, fått klarsignal fra behandler (jeg var jo redd jeg ikke kunne) og hvis han tar det ok blir det noen lave klasser på stevnet 1.mai.

Hesten er i gang og vi hopper uansett ikke høyt. 

Endret av Nienna
Endra forde stevnet er 1.mai ikke 1. April.
  • Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går hadde vi vår ukentlige sprangtrening for instruktør, denne gangen var endelig utebanen klar så det ble sesongens første utetrening :D De fleste hestene var skikkelig spreke, men Risk var helt super, mye roligere enn inne i hallen og så regulerbar og fin (selv med en steingal hest i longen på banen rett ved siden av som bukka og sprang villmann!) :) 

Uti treninga begynte jeg å bli skikkelig sliten (norovirus to dager før og skikkelig utslått:ninja:), så da ble det en del feil- og kryssgalopp, men hun er veldig fin å få ned i trav nå og fatter rett galopp med en gang da, så det kommer med mer trening og balanse :) 

Vi fikk masse ros, også at instruktøren hadde aldri trodd at vi skulle ha kommet så langt på så kort tid med det vi hadde som utgangspunkt for fire uker siden :D:D:D  Risk gjør en uvurderlig jobb og tar ny lærdom raskere enn noen gang, så på lørdag skal vi ut og starte en ny 70cm klasse, men også debutere i 80cm. Begge klassene er feil og stil, såå jeg håper at jeg klarer å holde nervene i sjakk :) 

Her er en liten film fra slutten av timen med en bane på 70-90cm :) 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, stinej skrev:

Så flinke @Tronerud! Og så sykt digg det ser ut med bar ridebane! 😄

Det er helt amazing! Strålende sol og tint stor utebane er et ekte vårtegn🤩

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt første sprangtrening på over en måned i dag. Var litt spent på om P ville være litt «tilbake til start», men etter det første hinderet der han ble litt overrasket var han helt på banen igjen og hoppet som aldri før. Masse vanskelige linjer og bratte svinger i dag, og der skinner den balanserte dressurhesten. Han har også virkelig skjønt det med å suge fram til hinderne sånn at jeg bare kan sette han opp til hinderet. Og det får jeg faktisk til også nå :yahoo:

Treneren mener fremdeles at vi burde slutte med dette dressurtullet og lage ordentlig spranghest av han :rofl: 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wiii, nå har vi fått ny sprangsal som gir Risk den skulderfriheten hun trenger, så jeg er veldig spent på om jeg vil merke noe forskjell på sprangtreningen i morgen :)  Også fikk jeg solgt min med gevinst :yay:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå