Gå til innhold

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Grovegroven

Knabstrupper

Recommended Posts

Vis frem din prikk (om jeg ikke er den eneste her inne, da.)

Isåfall kan dere gjerne legge ut bilder av kjenningers hester, tidligere hester, stammer, generelt fakta om rasen o.l. Alt dere har og komme med! :D

Selv har jeg en knabstrupper på prøve/helfôr, Felix Heden f.03 vallak (ble kastrert i fjor) e. Nicklas Heden u. Kontesse Heden.

Legger ut noen bilder av prikkusen.

3691159.jpg

3691162.jpg

3691163.jpg

3691176.jpg

Kose!

3724244.jpg

3724264.jpg

3724273.jpg

3724277.jpg

3724286.jpg

3724296.jpg

3724297.jpg

Vakre, vakre prikken min. :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig flotte hester, begge to! :D

Om disse er typiske eksemplarer av rasen, skjønner jeg ikke at det ikke er flere som har slike!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååh, takk! :)

Jeg synes knabbisen er en flott hesterase, men er vel kanskje flere ting som spiller inn at de ikke er fullt så populære i Norge? Vet ikke hvordan det er med knabstrupperavlen her i landet, men karen jeg har er iallfall importert fra DK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde knapp i noen år.

Dominic.Norskfødt.

Da jeg kjøpte han var han fire.Hadde fremdeles hvite prikker.I løpet av første måneden jeg eide ham,så ble han nesten totalt gul.

Her som 3 åring

Dominic2.jpg

Her 5 år...tror jeg...(dere får overse den underlige figuren som står der og holder i tøylen til det altfor store bittet)

PortrettNinaDominic.jpg

Dominictrinebilder.jpg

Jeg innbilte meg at jeg skulle ri feltritt på den...Den var ikke akkurat velegnet.

Så da red jeg litt dressur på den,men hverken lynnet eller bevegelsene var nok helt egnet til det heller. Når han var i humør var han er aldeles krem ridehest.Når han ikke var i humør var han ganske motbydelig,sånn for å være ærlig.

En meget intelligent og meget spesiell sak jeg var mer enn lykkelig da jeg solgte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg hadde knapp i noen år.

Dominic.Norskfødt.

Da jeg kjøpte han var han fire.Hadde fremdeles hvite prikker.I løpet av første måneden jeg eide ham,så ble han nesten totalt gul.

Her som 3 åring

Dominic2.jpg

Her 5 år...tror jeg...(dere får overse den underlige figuren som står der og holder i tøylen til det altfor store bittet)

PortrettNinaDominic.jpg

Dominictrinebilder.jpg

Jeg innbilte meg at jeg skulle ri feltritt på den...Den var ikke akkurat velegnet.

Så da red jeg litt dressur på den,men hverken lynnet eller bevegelsene var nok helt egnet til det heller. Når han var i humør var han er aldeles krem ridehest.Når han ikke var i humør var han ganske motbydelig,sånn for å være ærlig.

En meget intelligent og meget spesiell sak jeg var mer enn lykkelig da jeg solgte.

Så søt du var, Nina;) og den var jo pen da, om ikke annet:lol:

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var en racer på små dressurstevner her i Vestfold og telemark.Opptil LB var vi grisegode...Fikk til og med sølv var det vel i et distrikitsmesterskap en gang.

Red opptil LA med den.

Vi slet litt mer da vi flyttet innover mot hovedstaden og oppdaget at der var det jammen andre hester også som BÅDE kunne gå sidelengs OG bøye på nakken..SÅnt var nemlig ikke vanlig hos oss.uten minst hjelpetøyler på.(Ihuga sprangmiljø...de mente jeg var GAL da jeg ville starte dressurstevne :P )

Slet litt med enkelte dommere også.

De likte nemlig ikke å se fjordinger på dressurbanen.Som en sa:Du kunne da heller kjørt litt med den vel? De ser jo så mye finere ut da...

Mine forsikringer om at det ikke var en dråpe flodeblod i den gikk ikke helt hjem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei kan vere alle slags fargar, dei som alle andre. Men den der er vel eigentlig ikkje gul, ser iallfall ikkje slik ut for meg, berre veldig lys brun (wild bay) med pangaré. Leopardgenet (prikkegenet) kan gjere veldig ulogiske ting med grunnfarga også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig fin, Kurre!

Vet du hvem som eier den nå/om den fremdeles lever? :)

Sikkert hun jeg solgte den til fremdeles.Husker dog ikke hva hun het.

Han står på Årvoll gård ved Bjerke.Bodd der stort sett hele tiden mens hun har hatt ham.Han er født i 88,og siste par årene har jeg ikke hørt noe om ham,så om han fremdeles lever er jeg ikke sikker på.

Ble visst ganske så snill og høflig (på den annen side var han jo alltid det så lenge man ikke ba den om mer enn han selv følte var greit der og da ;) )

Den var pen, Nina! Visste ikke at knabstrupere kunne være gule. :)

Sportsfjordingen min :P

Som Jilmavi skrev:"Liksomgul".

Moren er rød,helfarget.Hadde noen prikker som yngre,men mistet dem.Han hadde en bror (etter samme hingst om jeg ikke husker feil...mulig de var litt lenger ut i slket...) som var helt mørk brun.Prikkeløs,men absolutt umiskjennelig Knapp.

Drittlynne på den også :P

Wow Nina! Så moro å se :D

Moro å se,men noe alternativ å eie og ri på.

Hadde jeg eid den idag hadde jeg garantert spist den ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Opprett ny...