Gå til innhold
julnil

Fjordhesten

Recommended Posts

10 timer siden, Stjorm10 skrev:

Ang høyde så finnes det fjordhester til alle og ein kvar. ☺ Min er feks nærmere 150 i manken mens eg er vel under 170.

Min er også 4år så vi er fremdeles på grunnridninga, men vi har planer om å få til stevnestart iløpet av høsten.

Han er ridehest per no så han skal opp og fram i dressur/sprang/feltritt (om vi tørr og hoppe)

received_10156077311780169.jpeg.2e487bda1ef9327fbea34854a68e6dc7.jpeg

received_10156077311740169.jpeg.9a98c3b7a95cd3282e955b2a9d9b738e.jpeg

Han kommer sikkert til å bli en veldig fin allround hest med tiden😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig med sommerpels og varme dager nå!

w.JPG.7c264715d61703ce08558c1f6db960eb.JPG

wwq.JPG

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemmer litt av denne tråden siden jeg legger alle oppdateringer i personlige logger:p

Hellands Veslemøy fikk 3.premie på kombinertutstilling i helga, og vi fikk 44,5 poeng på kjøreprøven, som gir 9 i bruksegenskaper. Happy happy :D 

Asko gikk dressurstevne forrige helg til 63%, noe jeg er meget fornøyd med mtp mye vekst og problemer med galoppen i vår. Vi startet selvsagt LC, siden han bare er 4 år.

Nå nærmer det seg fjordhest-NM, og jeg har ikke tenkt å terpe veldig mye på noe som helst før NM. Tenker som så at han bare er babyen enda, og det vi ikke kan til nå skal vi ikke stresse med. Kunne tenkt meg litt mer kontrollert galopp i hjørner f.eks, men jeg kan ikke ri mer samlet enn jeg gjør, det er fysisk umulig for ham, så da blir det ikke helt perfekt. Det gjør ingenting. Vi skal hoppe litt på trening da, for der suger vi virkelig, og kjøringa er han så stabil i som han kan bli, så har ikke tenkt å stresse noe med det heller. Skal tømmekjøre/longere litt, men ikke noe voldsomme greier. Kiropraktoren har gitt meg i hjemmelekse å ri på tur i ulendt terreng og longere over kavaletter, så det skal vi gjøre 3-4 dager i uka. 

34268541_10155195715960633_2759742501744017408_o.jpg

33621327_10156167059620792_8208756553717645312_n.jpg

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.6.2018 at 10.51, Mona skrev:

Glemmer litt av denne tråden siden jeg legger alle oppdateringer i personlige logger:p

Hellands Veslemøy fikk 3.premie på kombinertutstilling i helga, og vi fikk 44,5 poeng på kjøreprøven, som gir 9 i bruksegenskaper. Happy happy :D 

Asko gikk dressurstevne forrige helg til 63%, noe jeg er meget fornøyd med mtp mye vekst og problemer med galoppen i vår. Vi startet selvsagt LC, siden han bare er 4 år.

Nå nærmer det seg fjordhest-NM, og jeg har ikke tenkt å terpe veldig mye på noe som helst før NM. Tenker som så at han bare er babyen enda, og det vi ikke kan til nå skal vi ikke stresse med. Kunne tenkt meg litt mer kontrollert galopp i hjørner f.eks, men jeg kan ikke ri mer samlet enn jeg gjør, det er fysisk umulig for ham, så da blir det ikke helt perfekt. Det gjør ingenting. Vi skal hoppe litt på trening da, for der suger vi virkelig, og kjøringa er han så stabil i som han kan bli, så har ikke tenkt å stresse noe med det heller. Skal tømmekjøre/longere litt, men ikke noe voldsomme greier. Kiropraktoren har gitt meg i hjemmelekse å ri på tur i ulendt terreng og longere over kavaletter, så det skal vi gjøre 3-4 dager i uka. 

Gratulerer med fine utstillingsresultater!!🏅🏆😊 Og lykke til i NM, gleder meg til å se alle de flotte gule!🙌😃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykken er sol, sommer og en gul en ☀️🌴💛

IMG_20180608_185851_724.jpg

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den litt underutvikla, spede, smale og lave åringen er plutselig unghingst blitt, og for en snill hest😊 Tenker og begynne litt med løse drag uttpå sommeren, er klar for det meste.

Han blir nok stilt i Sogndal i høst, sammen med mamma Ivanna.

Tanken om og selge blir bare mere og mere fjern ettersom han utvikler seg i den rettningen jeg ønsker og håper, til en flott brukshest😊

67CF6D8A-2311-4B2A-8542-DE314FB365B9.jpeg

Endret av AB86
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fineste ponnien er 7 år i dag. ❤️

20180625_171602.jpg

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååååå, NM-abstinenser!! 😛

Litt vondt å ikke være der kjenner jeg, men jaja, sånn ble det i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, KatrineH skrev:

Ååååå, NM-abstinenser!! 😛

Litt vondt å ikke være der kjenner jeg, men jaja, sånn ble det i år.

Jeg sitter og følger med litt på resultatene, får ikke komt meg avgårde i dag da jeg skal ri på time med min egen hest. Men, hun som ligger på 1. plass i LC nå starter med en 4-åring og har ridd til 71 %. Det er kult da! :D 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sitter og følger med på Equipe jeg også! Ikke helt det samme som å være der, men bedre enn ingenting. :)

Mye bra prosenter virker det som. Gleder meg til LA kommer i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, KatrineH skrev:

Ja sitter og følger med på Equipe jeg også! Ikke helt det samme som å være der, men bedre enn ingenting. :)

Mye bra prosenter virker det som. Gleder meg til LA kommer i gang.

Veldig gøy når dommerne bruker skalaen litt og det blir litt prosenter å snakke om. Jeg skal i alle fall over og se finale/trøstefinale med de som starter LA/MC i morgen. :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett masse fine snapper fra maratonen i dag. Ååå, har så abstinenser! 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk rått med tospannet i løypa! Bare skikkelig synd dei blei eliminert pga feilkjøring i siste hinder! 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det over, og jeg er egentlig fornøyd med uka. Maratonen gikk desidert best for oss, deretter presisjonen. Asko gikk feilfritt i presisjon, men jeg gjorde en feil med Veslemøy og fikk et riv. Dressurkjøringen gikk i dass med begge to, de ble veldig stressa av å bli alene på hovedbanen, og begge reagerte med å ignorere meg 😛 Jaja.. 

Jeg gjorde en generaltabbe i sprangen i dag og vi stoppet oss ut på hinder 4, som hadde en, for oss, vanskelig sving som jeg bare ikke greide å ri. Synd, men han var fin fram til det:p 

Neste år håper vi å komme sterkere tilbake med mer erfaring og bedre tid til å trene hest. 

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fint at folk snappet litt fra NM :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venninna mi har kjøpt nok en fjording, en kåret 3 års hingst hvor plana er Eid neste år. Spennende. 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nupar hun har kjøpt? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå